کد خبر: ۳۸۳۸۲
 

سازمان  Defra از پرورش دهندگان طیور خواست تا به دلیل شیوع آنفلوآنزای پرندگان، طیور پرورشی خود را تا آغاز فصل بهار در سال آینده در سالن های پرورش نگاه دارند  .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، این سازمان اعلام نموده است که محدودیت هایی را به منظور نگهداری از طیور پرورشی در محیط باز به اجرا گذاشته است و این محدودیت ها تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

در انگلستان سازمان دامپزشکی این کشور نیز از کلیه افرادی که طیوری از این دست را در مزارع خود نگهداری می کنند خواسته است تا اقدام مشابهی را در پیش گیرند و کلیه محل های نمایش و ارائه پرندگان زنده را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده است.

از سوی دیگر کشورهایی چون اسکاتلند و ولز نیز قوانین و ممنوعیت های مشابهی را وضع کرده اند. از رخداد و شیوع سویه  H5N8 در اروپا چندین هفته گذشته است؛ این ویروس در انواعی از پرندگان وحشی در ولز، اسکاتلند و انگلستان نیز شناسایی شده است .

این در حالی است که اداره عمومی بهداشت انگلستان از رخداد این بیماری در میان مصرف کنندگان نگران نیست و اعلام نموده است که این شیوع در میان طیور پرورشی، خطری را متوجه بهداشت عمومی این کشور نخواهد کرد  .
 
 
نظر شما
ادامه