کد خبر: ۳۸۴۲۸

 


با استفاده از مونیتور دستی و ایجاد خراش کوچکی در گوشه‌ای از گوش حیوان، دامپزشکان قادرند در مدت 10 ثانیه کمخونی را در سگ‌ها، گربه‌ها و اسبها تشخیص دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، دامپزشکان با استفاده از دستگاه کوچکی که میزان هماتوکریت و هموگلوبین را تشخیص می‌دهد، در مدت 10 ثانیه به وجود کم‌خونی در حیوان پی می‌برند.

این مونیتور کوچک قابل حمل می‌باشد. چنین دستاوردی در صرفه جویی زمان، مناسب بوده و نیاز به آزمایشگاه را مرتفع می‌سازد. همچنین در صورت لزوم، می‌توان نتایج را ذخیره نمود و در آینده جهت مطالعه و مقایسه با نتایج جدید به کار گرفت.

«لئون رایت» مدیر انجام این پروژه، می‌گوید: این ابزار جدید، نیاز به خونگیری توسط سرنگ را از بین برده و با ایجاد خراش کوچکی روی گوش حیوان می توان به نتایج مورد نیاز دست یافت. این ابداع برای دامپزشکان و همچنین ویزیت در خانه بسیار مفید و قابل استفاده می‌باشد.

سرعت و دقت محصول جدید به این معناست که در زمان بیهوشی و یا انتقال خون به حیوان، به راحتی می‌توان از این مونیتور استفاده نمود. علاوه بر آن، جهت ارزیابی وضعیت خونی، حیوانات اهدا کننده خون و همچنین کلینیک‌های سیار بسیار ارزشمند و کاربردی است.

قیمت این مونیتور دستی در حدود 250 یورو بر‌آورد شده است.

منبع: Vet Times

نظر شما
ادامه