کد خبر: ۳۸۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - متن کامل فارماکپی (شماره مهر 89) / خبرنامه گروه فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

 

خبرنامه داخلی بخش فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

سال اول - شماره دهم/ مهر ماه 1389


بنام آنکه جان را فکرت آموخت

 

 

 

دیباچه

سال تحصیلی جدید را آغاز کرده ایم، با دلی امیدوار به رحمت الهی و با عزمی جدی برای خدمتی دیگر به عزیزان دانشجو. آنچه ما را سر پا نگه می دارد همین شوق خدمت است و خداوند را سپاسگزاریم که ما را توفیق داد تا در محیط دانشگاه در خدمت جوانانی پاک نهاد باشیم. مهرماه را پاس میداریم به خاطر همه خوبیهایش و مهمتر از همه بخاطر شروع دوباره ای که روح ما را صیقل میدهد. اگر برای هر ملت و هر آیینی سال نوی هست برای ما، در کنار سایر آیین ها و نوروزها، اول مهر آغاز یک سال دیگر است. پس اجازه دهید تا این سال تحصیلی نو را به حضور تمامی عزیزان و جوانان برومندی که دلهایشان برای آبادانی و سربلندی ایران عزیز می طپد تبریک و شادباش بگویم. دست حق به همراهتان.

دکتر علی رسولی، رئیس بخش فارماکولوژی

 

 

 

مقالات منتشر شده در مجلات علمی-پژوهشی در شهریور 89

عرب ح، جاهدی نیا م، رسولی ع، شمس غ (1389) همسنگی زیستی دو نوع بلوس کلوزانتل تولید شده با مواد اولیه مختلف در گوسفند. مجله تحقیقات دامپزشکی، دوره 65، شماره 3، صفحات 191-185

 

 

 

مقالات ارائه شده در کنگره های علمی در شهریور 89

* Sadeghi Hashjin G, Jafari M (2010) Dermal exposure to organophosphates interacts with the behavioral effects of opioids in the mouse. J Investigative Dermatol (130) S58 (Proceedings of the 40th Annual Meeting of the European Society for Dermatological Research, 8-11 September 2010, Helsinki, Finland.

 

 

برنامه سخنرانی های بخش در آبان 89

* دکتر علی رسولی و مهندس غلامرضا شمس: آموزش HPLC. دوشنبه 17 آبان 89، 11-10 صبح.

* دکتر گودرز صادقی: برخورد سنت و مدرنیته با حیوانات مزرعه – کدامیک انسانی تر است؟ دوشنبه 24 آبان 89، 11-10 صبح.

 

برگزاری موازی درس فارماکولوژی دامپزشکی 1

با درخواست جناب آقای دکتر سید محمد فقیهی در تابستان89 و موافقت معاونت آموزشی دانشکده و دانشگاه، برای اولین بار در این نیمسال درس فارماکولوژی دامپزشکی 1 به تعداد 4 واحد نظری به صورت موازی در 2 گروه برگزار میگردد. پس از تبادل نظر و تشکیل جلسات متعدد اعضای بخش، معاون آموزشی و رییس دانشکده، در نهایت برای دانشجویان امکان انتخاب استاد یا اساتید درس فراهم گردید و درس برای یک گروه از دانشجویان توسط آقای دکتر فقیهی و برای گروه دوم توسط آقایان دکتر حسینعلی عرب، دکتر سید احمد فاطمی و دکتر علی رسولی ارائه می شود.


 

 

مصاحبه با خانم دکتر محدثه ابوحسینی طبری، دانشجوی دکترای تخصصی فارماکولوژی دامپزشکی

 

دکتر ابوحسینی در یک نگاه: محدثه ابوحسینی طبری در شهریور ماه سال 1362 در شهر بابل دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در همان شهرستان به پایان رساند. وی دوره 6 ساله دکترای عمومی دامپزشکی خود را در دانشگاه ارومیه انجام داد و به دنبال قبولی در آزمون دستیاری تخصصی، تحصیلات تکمیلی خود را از مهر سال 86 در دوره  دکترای تخصصی (PhD) فارماکولوژی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران آغاز نمود.

 

* قبل از هر سؤال دیگری، گزارشی از عملکرد پژوهشی خودتان را ارائه دهید. از مقالات، کنگره ها و کتابهایی که کار کرده اید. در حال حاضر مشغول انجام رساله دکترای تخصصی خودم هستم. زیر نظر استاد ارجمندم جناب آقای دکتر صادقی ویراستار کتاب کاتزونگ (فارماکولوژی پایه و بالینی) و مترجم کتاب فارماکولوژی کاتزونگ و ترور بودم که توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیدند. پایان نامه دکترای عمومی ام هم که به راهنمایی آقای دکتر صادقی بوده در یکی از ژورنالهای ISI به نام Archives of Medical Science با عنوان Role of Nitric Oxide in Plasma Lipid Profile of the Rabbit چاپ گردید. در چندین کنگره علمی هم مقالاتی ارائه کرده ام.

 

* چطور شد که به این رشته یعنی فارماکولوژی علاقمند شدید؟ آیا انتخاب دیگری هم داشتید یا نه؟ پیش از ورود به این دوره یا حتی دوره دامپزشکی عمومی به چگونگی و نحوه عملکرد داروها و تأثیرگذاری آنها علاقمند بودم. انتخاب این رشته و ادامه تحصیل در آن در همین راستا بود. انتخاب دیگری هم نداشتم.

 

* اهم مشکلاتی که دانشجویان دکترا با آن درگیر هستند از نظر شما کدامند؟ یکی از اساتید محترم میفرمایند اگر دانشجوی PhD مشکل نداشته باشد، دیگر دانشجوی PhDنیست. پس، این مشکلات و نحوه برخورد ما به آنهاست که میتواند ما را دانشجوی PhDبکند.

 

* آینده دوره های دکترا در ایران را چگونه میبینید؟ آیا مایل هستید بقیه را تشویق کنید که در این دوره ها شرکت کنند؟ اگر مشتاق به دانستن بیشتر و دانشجو بودن بیشتر هستند حتماً به دنبال ادامه تحصیل باشند.

 

* اگر مطلب خاصی را به مصلحت میدانید بیان کنید، از همه اساتید و پرسنل گرامی بخش فارماکولوژی کمال تشکر را دارم به خاطر تمام زحماتی که در این دوره برایم متحمل شده اند.

 

اسامی، شماره تلفن و ایمیل اعضای هیأت علمی و کارشناسان بخش فارماکولوژی

1) دکتر علی رسولی (دانشیار و رئیس بخش): تلفن 61117086 ایمیل arasooli@ut.ac.ir

2) دکتر سید محمد فقیهی (استاد): تلفن 61117082 ایمیل mfaghihi@ut.ac.ir

3) دکتر حسین علی عرب (دانشیار): تلفن 61117086 ایمیل harab@ut.ac.ir

4) دکتر گودرز صادقی (دانشیار): تلفن 61117190 ایمیل gsadeghi@ut.ac.ir

5) دکتر سید احمد فاطمی (استادیار): تلفن 61117075 ایمیل afatemi@ut.ac.ir

6) مهندس غلامرضا شمس (کارشناس ارشد): تلفن 61117141 ایمیلshams_ghr@ut.ac.ir

7) خانم منصوره بهارلو (مسئول آزمایشگاه): تلفن 61117174 ایمیلmansoureh.baharloo@gmail.com

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوربینی
|
-
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
0
0
باسلام
به نظر میرسدبرخورد پست مدرنیته باحیوانات مزرعه مطرح شده نظر شما چیست لطفا توضیح دهید
نظر شما
ادامه