کد خبر: ۳۸۶۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر


متخصصین کاردیولوژیست دامپزشک مرکز (Surrey-based North Downs Specialist Referrals (NDSR، برای نخستین بار آنژیوپلاستی بالونی برشی را در گربه‌ای با بطن راست دو حفره‌ای به انجام رساندند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، "سیلوی" گربه‌ چهار ماهه نژاد مین کن با صدای مرمر شدید در قلب به مرکز NDSR، مراجعه نمود. اسکن‌ها حاکی از آن بود که وی از انسداد شدید سمت راست قلب که به مرور بدتر و بدتر می‌شد، رنج می‌برد.

وضعیت او با داشتن بطن راست دو حفره‌ای، از موارد نادر دامپزشکی بود که تاکنون فقط با روش جراحی قلب باز اصلاح می‌شد. اگرچه «دکتر جوآ لوریرو» دامپزشک متخصص قلب مرکز NDSR، این عمل را برای سیلوی بسیار پرخطر می‌دانست، زیرا تاکنون این روش جراحی به علت کوچک بودن قلب این حیوانات، بر روی گربه‌ها صورت نگرفته بود.

وی و همکارانش با وارد نمودن دو بالن متصل به سیم از طریق ورید گردنی حیوان و سپس اصلاح مشکل قلبی حیوان، این عمل را انجام دادند. آنها قبل از پر کردن بالون‌ها برای بار دوم با ایجاد چهار برش در محدوده انسداد، مشکل انسداد را برطرف نمودند. پس از برداشت سیم و بالون‌ها، فقط با دو بخیه برش ناحیه گردن سیلوی بسته شد و 48 ساعت بعد حیوان در صحت کامل به منزل بازگشت.

 

اسکن بعدی نشان داد که از شدت میزان انسداد کاسته شده و از وضعیت شدید در حد متوسط کاهش یافته و حیوان بسیار پر جنب و جوش و سرحال‌تر شده است.

جوآ علاقه زیادی به درمان بیماری‌های قلبی مادرزادی در حیوانات کوچک دارد. وی گفت: به علت خطر بالای جراحی قلب باز و پیشرفت و بکارگیری تکنیک بالون زدن در دامپزشکی، از این روش استقبال نمودم و تصمیم به انجام آن گرفتم.

وی افزود: وضعیت سیلوی بسیار نادر بود و با توجه به وضعیت هر بیمار می‌توان جهت انجام این عمل و یا روش‌های روتین دیگر تصمیم گیری نمود. «دکتر جول» همکار دیگر وی گفت: روش آنژیوپلاستی به همراه بالون از روشهای معمول در گرفتگی‌‌ها و انسداد عروق خونی انسانها می‌باشد و اخیرا در در درمان ناراحتی‌های قلبی سگها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما ما معتقدیم که این  نخستین جراحی بکارگیری این روش در درمان بیماری قلبی گربه‌ها می‌باشد.

منبع:  vetsurgeon.org

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
0
ما فعلاً اندر خم این هستیم که شیر آبخوری پارکها موجب توکسوپلاسموز می شه چون گربه از بغلش رد می شه موش می ماله به نوک شیر و موی گربه توکسوپلاسموز و سقط جنین می یاره !!!! :))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
واقعا دامپزشکی تو سایر کشورها چقدر پیشرفت کرده
نظر شما
ادامه