کد خبر: ۳۸۶۵

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی گیلان، مازندران و رودبار

 

6 ماه حبس برای فروش و ذبح غیرمجاز مرغ زنده در استان گیلان


 پیرو گشت بهداشتی شبکه دامپزشکی سیاهکل از سطح شهر، مشاهده گردید که فردی اقدام به  فروش و ذبح غیر مجاز مرغ زنده می نماید.
بعد از تنظیم صورتجلسه، پرونده فرد خاطی طی کیفرخواستی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سیاهکل ارسال شد سپس با توجه به قراین موجود در پرونده و عدم حضور متهم در محکمه، دادگاه بزهکاری متهم را محرز و مسلم تشخیص لذا به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی وی را به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم نمود.
---------------------------------------

 

تجلیل از همکار روشندل اداره کل دامپزشکی مازندران به مناسبت روز عصای سفید
 
به مناسبت فرا رسیدن 23 مهر ماه روز عصای سفید دکتر مجید مختاری مدیر کل دامپزشکی مازندران با مراجعه به محل کار همکار روشندل این اداره کل، از خانم زینب محیایی با اهداء لوح و هدیه تجلیل نمود .
در این مراسم که حجه الاسلام والمسلمین عبدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل و مهندس بابایی معاون اداری و پشتیبانی اداره کل حضور داشتند دکتر مختاری ضمن تبریک به مناسبت روز عصای سفید دستور داد تا مشکلات مطروحه توسط این همکار روشندل پس از بررسی مرتفع گردد. 

--------------------------------------

 

رئیس دامپزشکی رودبار خبر داد:
تولید بیش از 3 میلیون قطعه طیور گوشتی در رودبار


رئیس اداره دامپزشکی رودبار گفت: در نیمه نخست سال جاری 3 میلیون و 136 هزار و 430 قطعه طیور گوشتی در 97 واحد مرغداری رودبار پرورش داده شد.

مرتضی توکل‌نیا اظهار داشت: سال گذشته با انجام واکسیناسیون به‌موقع و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه تنها چهار درصد تلفات به مرغداری‌های این شهرستان وارد شد.
وی ادامه داد: مرغ‌های گوشتی پس از اتمام دوره پرورش و کشتار در کشتارگاه‌های صنعتی استان به دلیل مازاد بودن تولید گوشت سفید در رودبار به دیگر شهرستان‌ها حمل می‌شوند.
به گفته توکل‌نیا مجوز حمل یک میلیون و 275 هزار قطعه طیور گوشتی به کشتارگاه‌های استان‌های قزوین، تهران و زنجان صادر شده است.
رئیس دامپزشکی رودبار افزود: مرغداران سنتی در روستاهای این شهرستان با مراجعه به مراکز خصوصی و دولتی دامپزشکی واکسن‌ها و داروهای مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند.
وی با بیان اینکه یک واحد مرغداری تخم‌گذار 20 هزار قطعه‌ای در رودبار فعال است، خاطرنشان کرد: این مرغداری تنها واحد فعال تخم‌گذار در گیلان است.
توکل‌نیا دو کارخانه جوجه‌کشی و یک واحد مرغداری مادر را از دیگر واحدهای پرورش مرغ‌های گوشتی در رودبار عنوان کرد.
رئیس دامپزشکی رودبار تصریح کرد: داشتن امکانات اولیه سبب شده است رودبار از وضعیت تولیدی و بهداشتی بسیار مطلوبی برخوردار باشد.
وی از وجود هشت استخر پرورش ماهی فعال در رودبار خبر داد و گفت: هشت استخر پرورش ماهی قزل‌آلا در روستاهای اسکولک، دیورش، سیدان، رشته‌رود و شمام فعال هستند.
به گفته توکل‌نیا سال گذشته این استخرها با کمترین تلفات دوره پرورشی خود را سپری کردند.
رئیس دامپزشکی رودبار اضافه کرد: استخر طبیعی خلشکوه در عمارلو و چند آبگیر طبیعی دیگر در نقاط مختلف شهرستان نیز از جمله واحدهای پرورش آبزیان در رودبار هستند.
وی با بیان اینکه زمینه‌های مستعد گسترش این نوع فعالیت‌ها در رودبار فراهم است، اظهار داشت: فعالیت‌های تولیدی، گردشگری و اشتغالزایی از نیازهای این شهرستان به شمار می‌آیند.
توکل‌نیا در ادامه مقابله با بیماری زنبور عسل از طریق نمونه‌برداری را از جمله اقدام‌های شبکه دامپزشکی رودبار برشمرد.
رئیس دامپزشکی رودبار انجام آزمایش و تهیه داروهای مورد نیاز از طریق داروخانه‌های دامی را از دیگر برنامه‌های انجام شده برای مقابله با انواع بیماری‌های دامی در این شهرستان ذکر کرد.

 

نظر شما
ادامه