کد خبر: ۳۸۶۹۲



وضعیت سگ های بدون صاحب در فرمانداری شهرستان بروجن با حضور مدیرکل دامپزشکی، سرپرست فرمانداری، رئیس شبکه دامپزشکی، شهردار، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بررسی رشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: بیماری هاری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان می باشد که هر ساله با انجام واکسیناسیون سگ های صاحب دار از بروز بیماری هاری در انسان پیشگیری می شود.

«دکتر نجاتی» افزود: با واکسیناسیون سگ های صاحب دار و طرح زنده گیری سگ های بدون صاحب بیماری در استان تحت کنترل است ولی به خاطر وجود بیماری در حیات وحش ریشه کنی آن مشکل است.

در ادامه شهردار شهرستان نیز گفت: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک شهرداری شهرستان اقدام به راه اندازی سایت زنده گیری سگ های بدون صاحب نموده و با حضور یک نفر دامپزشک در این سایت و تشخیص اهمیت ژنتیکی سگ اقدام به عقیم سازی سگ های دیگر می نماید.

در پایان نیز مدیرکل دامپزشکی به همراه سرپرست فرمانداری، شهردار، رئیس شبکه دامپزشکی و رئیس شبکه بهداشت شهرستان از سایت زنده گیری سگ های بدون صاحب بازدید کردند.


 

نظر شما
ادامه