کد خبر: ۳۸۸۵۸



مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، از کشف و امحاء دو محموله غیر بهداشتی فرآورده خام دامی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، «دکتر علی فنائی» با اعلام این خبر افزود: بازرسان دامپزشکی واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شبکه در حین اجرای گشت های مراقبتی خود از کارخانجات و مراکز تولید و نگهداری فرآورده های خام دامی موفق به شناسایی و توقیف یک محموله مرغ و خمیر مرغ غیر بهداشتی به وزن 3 هزار و 300 کیلو گرم شدند.

وی با بیان اینکه افراد سودجو قصد داشتند این محموله غیر بهداشتی را در یکی از کارخانجات تولید مواد پروتئینی مورد استفاده قرار دهند؛ تصریح کرد: با انجام نمونه گیری های بهداشتی و اجرای آزمایشات لازم، محموله فوق غیر قابل مصرف تشخیص داده که با تشکیل پرونده و هماهنگی مقامات قضایی توقیف گشت.

همچنین این مقام مسئول یادآور شد: کارشناسان این واحد در بازرسی های خود محموله مرغ منجمد دیگری را شناسایی نموده اند که به دلیل نگهداری در دمای نامناسب موجب افزایش بار میکروبی این محموله شده بود. دکتر فنائی گفت: این محموله نیز که وزن آن 3 هزار کیلوگرم می باشد به دلیل غیربهداشتی بودن توقیف گردید.

مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد خاطر نشان کرد: در این راستا پرونده های افراد متخلف به مراجع قضایی ارسال و هر دو محموله غیر بهداشتی فوق در حضور نماینده محترم قضایی معدوم گردید.


 

نظر شما
ادامه