کد خبر: ۳۹۳۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

بر اساس مصوبات شورای اقتصاد و دستورالعمل وزیر نیرو در خصوص تعرفه و دسته بندی مشترکین مصارف عمومی و به استناد ماده 10 قانون سازمان دامپزشکی که هدف از صدور پروانه بیمارستان دامپزشکی را هماهنگی و نظارت لازم بر فعالیت های مربوط به بهداشت و درمان و بالا بردن سطح بهداشت عمومی دانسته و در جدول دسته بندی مشترکین مصارف عمومی قسمت 2 الف - 2 کد 6-2 صراحتاً مراکز بهداشتی و درمانی خصوصی را متذکر و به عنوان نمونه از بیمارستان ها و درمانگاه ها و ... یاد کرده و هیچگونه استثنایی قائل نگردیده است، قاعدتاً مراکز بیمارستانی و درمانی بهداشی و کلینیک ها و مطب های دامپزشکی که در راستای بهداشت و سلامت جامعه فعالیت داشته و دارای مجوز ار سازمان دامپرشکی می باشند، بایستی مشمول استفاده از تعرفه مصارف عمومی بیمارستانی شوند.

با این وجود، متاسفانه شرکت توانیر، مراکز درمانی و بیمارستان های دامپزشکی را مشمول این تعرفه حمایتی ندانسته و هزینه های برق را با تعرفه سایر که چندین برابر می باشد، منظور نموده و هزینه زیادی را به این مراکز تحمیل می نماید که متعاقب آن منجر به افزایش هزینه سرانه بهداشت عمومی می گردد.

با توجه به نقش مهم مراکز دامپزشکی در ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه و همچنین پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، شایسته است سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی، رایزنی های مقتضی را در این خصوص با وزارت نیرو و شرکت توانیر معمول نمایند تا مراکز درمانی و بیمارستان های دامپزشکی نیز همانند مراکز درمانی انسانی، مشمول تخفیف در نعرفه برق مصرفی قرار گیرند.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر علی حسینیان» رئیس بیمارستان دامپزشکی درین مکاتبه ای را در همین خصوص با شرکت توانیر انجام داده است که این مکاتبه و پاسخ منفی شرکت توانیر را که از سوی «مجید فرمد» معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی این شرکت ارسال شده است را در ادامه ملاحظه می فرمایید:

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
1
0
انگار توانیر با دامپزشکی مشکل دارد.
مهندس جی ام پی هم علم مخالفت خود را از خ توانیر شروع کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
2
0
اگر مصرف متعادل باشد نیازی به منت کشی از اداره برق نخواهد بود !! لزومی ندارد با روشن کردن و روشن گذاشتن وسایل پر مصرف و نا هماهنگ با محیط بهداشتی - درمانی که فقط برای انحراف ذهن مراجعه کننده بکار میرود ! هزینه های اضافی و بیمورد بوجود آورد و بعد برای ادامه روش اشتباه خود به نامه نگاری های بی جواب دست زد !
نظر شما
ادامه