کد خبر: ۳۹۴۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی گلستان، نجف‎آباد و اراک

 

مسابقات فوتبال جام 14 مهر گلستان به کار خود پایان داد

 

مسابقات مینی فوتبال زمین چمن جام 14 مهر روز ملی دامپزشکی استان گلستان با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.
رئیس شورای نظام دامپزشکی استان گلستان با اعلام این خبر گفت: مسابقات جام 14 مهر روز ملی دامپزشکی به صورت دوره‌ای بین 7 تیم شرکت کننده متشکل از اعضای شورای نظام دامپزشکی و همکاران اداره کل دامپزشکی استان، از سوی کمیته ورزشی این شورا برگزار شد.
وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان، شاهین کلاله، آق قلا، بندر ترکمن، ماکیان داروی گلستان، پارتیان گلستان و آزادشهر تیم‌های حاضر در این جام بودند.
دکتر شکیبایی هدف از برگزاری این رقابتها را افزایش نشاط و شادابی در روحیه فعالان عرصه دامپزشکی استان و روی آوردن آنان به ورزش خواند و گفت: این مسابقات از 13 مهرماه آغاز و روز 29/7/89 با اعلام اسامی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.
وی خاطر نشان کرد: تیم‌های ماکیان دارو گلستان، پارتیان گلستان و بندرترکمن به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این رقابتها را کسب کردند که در مراسمی با حضور رئیس شورای نظام دامپزشکی استان و دکتر کیمری رئیس و دیگر اعضای کمیته ورزشی این شورا جوایزی به این تیم‌ها اهدا شد.
دکتر شکیبایی تصریح کرد: جام 14 مهر روز ملی دامپزشکی مسابقات مینی فوتبال چمن شورای نظام دامپزشکی استان گلستان در دوره سوم بوده است که از سوی کمیته ورزشی این شورا برگزار شد.
در اولین دوره این مسابقات که به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر پارسال برگزار شد، تیم کیمیارشد به مقام قهرمانی رسید.
-------------------------------------------

 

مدیر شبکه دامپزشکی نجف‌آباد خبر داد:
ساماندهی مراکز پخش آبزیان در نجف‌آباد


مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نجف‌آباد از ساماندهی مراکز پخش آبزیان در نجف‌آباد خبر داد.

محمدمسعود مامن‌پوش با اشاره به اهمیت ساماندهی و نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی آظهار داشت: یکی از فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی فروشگاه‌ها و مراکز پخش آبزیان هستند که باید ساماندهی شوند.
وی با بیان اینکه در نجف‌آباد مراکز عرضه آبزیان وجود دارد، افزود: مراکز پخش آبزیان در نجف‌آباد ساماندهی می‌شوند که برای این طرح به تعامل بین بخشی و این دسته از فروشندگان نیاز است.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نجف‌آباد بیان داشت: ساماندهی مراکز عرضه آبزیان شامل ماهی، میگو و مواردی از این قبیل است که به منظور افزایش بهداشت محیط انجام می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه ساماندهی مراکز فروش آبزیان نقش تاثیرگذاری در افزایش سلامت جامعه دارد، ادامه داد: با ساماندهی مراکز عرضه آبزیان، بر عرضه این دسته از فرآوده‌های خام دامی بهتر و بیشتر نظارت می‌شود.
وی اضافه کرد: از آنجایی که آبزیان یکی از مواد اولیه سبد غذایی مردم به حساب می‌آیند باید خودروهای حمل مناسب و نحوه فروش و عرضه فراورده‌های خام دامی از سلامت کامل برخوردار باشند تا به این وسیله احتمال بروز و شیوع بیماری‌ها در بین مردم کاسته شود.
مامن‌پوش گفت: مکانی مناسب برای عرضه آبزیان در نجف آباد در نظر گرفته می‌شود تا مردم از این مراکز ماهی و میگوی خود را خریداری کنند و همچنین شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان و اداره بازرگانی بتوانند نظارت بهتری بر این دسته از فروشندگان داشته باشند.
وی همکاری نیروی انتظامی، دادگستری، شهرداری و ادارات مرتبط با این موضوع را خواستار شد و افزود: همکاری بین بخشی در رسیدن به این هدف بسیار موثر است.

-----------------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی اراک:
طرح سراسری واکسیناسیون تب‌ برفکی در اراک پایان یافت


رئیس شبکه دامپزشکی اراک از پایان طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

سیروس سلمان‌نژاد اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح 49 هزار و 926 راس گاو و گوساله این شهرستان بر علیه تب برفکی مایه‌کوبی شدند.
وی تصریح کرد: در راستای مبارزه با تب‌‌برفکی با هدف کنترل و پیشگیری از بیماری در طرح سراسری و همزمان با واکسیناسیون تب‌برفکی، 49 هزار و 926 راس گاو و گوساله با استفاده از توان بخش دولتی و غیردولتی با اولویت‌ کانون‌های بیماری، حوزه قرنطینه و واحدهای پرتراکم در قالب طرح توسعه پوشش خدمات بهداشتی، ‌درمانی دام‌های مناطق روستایی و عشایری از محل یارانه‌های سازمان دامپزشکی کشور به صورت رایگان واکسینه شدند.
وی تصریح کرد: این میزان دام در 183 واحد اپیدمیولوژیک شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
سلمان‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از وظایف دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: شبکه دامپزشکی اراک در بخش دولتی در حال حاضر دارای 26 نفر پرسنل است که با مشارکت بخش خصوصی در بخش‌های مختلف فعالیت دارند.‌
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت دام در اقتصاد ملی و سلامت جامعه وظایف گسترده‌ای به دامپزشکی محول شده است که بخشی از این وظایف توسط بخش خصوصی به مرحله اجرا در می‌آیند.

 

نظر شما
ادامه