کد خبر: ۳۹۶۸۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: در سال اول شروع واکسیناسیون می‌توانیم ۳۰ درصد بیماری را در واحدهای صنعتی کنترل نماییم ...
 

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در سفری یک روزه به استان قم، ضمن حضور در اداره کل دامپزشکی استان،  در جلسه شورای مدیران این اداره کل شرکت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل  دامپزشکی استان قم، در ابتدای جلسه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان با ارائه پاورپوینتی به عوامل شروع بیماری آنفلوانزا (تالاب ها، طیور روستایی، طیور آزاد پرواز و خودروها) و آنچه که درباره شیوع بیماری دخیل بوده (تراکم مرغداری ها، عدم گزارش به موقع، عدم مدیریت کود، عدم سیستم ضدعفونی، عدم مدیریت انبار خوراک و تغییرات جوی) و همچنین مواردی که باعث گسترش بیماری در استان گردید (عدم وجود نقدینگی، عدم وجود کارگر ماهر و...) اشاره نمود .

مدیرکل دامپزشکی استان قم  ضمن خیرمقدم به معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، طی سخنانی کوتاه به مقاومت ها و دغدغه های پس از بحران پیش آمده و مباحثی همچون قرنطینه اشاره کرد .

در ادامه، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان قم با اشاره به شناسایی 92 کانون بیماری در استان، گفت: 8 مورد این کانون ها واحدهای غیرمجاز بوده اند.

حیدری افزود: تاکنون 24 مورد پرونده تشکیل که با هماهنگی مقام قضایی تا یک سال حبس نیز جهت مجرمین صادر شده است.

وی با ارائه پاورپوینت، مناطق درگیر بیماری و تراکم مرغداری ها را در استان به نمایش گذاشت .

در ادامه، «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به ارائه خلاصه برنامه های این سازمان در سال 97 پرداخت و افزود: طغیان بیماری آنفلوانزای طیور حدود 2 ماه زودتر نسبت به سال گذشته آغاز گردید .

وی افزود: جهت مبارزه و پیشگیری از این بیماری کشور را به چهار قست تقسیم بندی نموده ایم.

ماکنعلی اظهار داشت: ما باید از تجارب جهانی استفاده کنیم؛ کشورهایی مانند چین، مکزیک، اندونزی، ویتنام و حتی پاکستان به واکسیناسیون طیور رو آورده و نتیجه هم گرفته اند .

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: ما نیز چاره ای جز انجام واکسیناسیون طیور نداریم.

وی در پاسخ به سؤال روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان که "آیا استان هایی بعنوان پایلوت انتخاب می شوند و پیش بینی موفقیت واکسیناسیون را در کشور چند درصد موفقیت آمیز ارزیابی می کنید؟"، گفت: استان های تهران، البرز، قم و قزوین به عنوان پایلوت انتخاب و در سال اول شروع واکسیناسیون می توانیم 30 درصد بیماری را در واحدهای صنعتی کنترل نماییم.

 
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
1
من نمیفهمم وزیر محترم جهاد کشاورزی می گن موارد بیماری انقلونزا کاهش یافته و کنترل شده انوقت مسئولین سازمان میگن چاره ای جز واکسیناسیون نیست
ایا کاسه ای زیر نیم کاسه ای نیست
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
منظور وزیر جهاد از کنترل شدن بیماری انفلوانزا معدومسازی مرغداریها و پاک کردن صورت مسءله هست و چون هنوز مرغداری فعال در کشور وجود دارد پس بیماری بطور کامل کنترل نشده....
کنعانی
|
-
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
1
آلودگی یا تلفات، کدامیک کاهش می یابد؟

البته ایشان درست می فرمایند با انجام واکسیناسیون تنها 30 % علائم بیماری و تلفات ناشی از آن کم می شود ولی نفرموده اند که آیا در میزان آلودگی هم تاثیر می گذارد؟
در واکسیناسیون با واکسن کشته اثر بخشی مورد انتظار همان 30 درصدی است که فرموده اند و نه بیشتر، آنهم در کاهش تلفات ولی اثر بخشی آن در کنترل آلودگی و شیوع ویروس مبهم است. به بیان دیگر، همانند ویروس H9N2 ، در صورت انجام واکسیناسیون ، تلفات کاهش می یابد ولی خطر آلودگی بعلت افزایش طول عمر پرنده مبتلا و مخفی ماندن آلودگی در بدن پرنده بظاهر سالم افزایش می یابد و در بهترین وضعیت، شاهد وضعیتی مشابه با H9N2 خواهیم بود. ولی همگان مستحضر هستند که مقایسه ویروس آنفلوآنزا فوق حاد با ویروس H9N2 قیاس مع الفارق است و فقط برای ایجاد یک تصور واقعی، از آن یاد شد.
پیشنهاد می کنم (البته قبول نخواهند کرد)، با توجه به بعضی شباهت ها، آقایانی که موافق امر واکسیناسیون هستند با توجه به تخصص اپیدمیولوژی، ابتدا بعنوان پایلوت برنامه عملیاتی برای حذف واکسیناسیون علیه H9N2 را اعلام و اجرایی نمایند . اگر میفرمایند زمانبر خواهد بود و زمان کافی برای اجرای پایلوت وجود ندارد، حداقل برنامه خود را اعلام نمایند. اگر نتیجه موفقیت آمیز بود سپس برنامه واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا فوق حاد را اجرا نمایند.
عزیزان، مشکلاتی که در فایل صوتی اعلام فرمودید و همه آنها درست هم هست، تماما در اجرای واکسیناسیون هم نقش آفرینی خواهند داشت و لذا با واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوآنزا فوق حاد، با توجه به کلیه مسائل رفتاری و فرهنگی حاکم بر صنعت، نه تنها موفقیتی نصیب نمی شد بلکه چندین مشکل بسیار بزرگ و غیر قابل حل نیز بدان اضافه خواهد شد.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
1
هم اکنون روی پورتال سازمان، ترجمه زیبای آقای دکتر رسولی عزیز

راهنمای واکسیناسیون علیه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان براساس تجارب جهانی با لینک زیر
آفلو+آنفولانزايطيور.pdf406.757 KB

در بند 12 متن راهنمای فوق اشاره شده است
هدف از هر برنامه واکسیناسیون باید به دست آوردن حداکثر ایمنی در جمعیت هدف،هم در گله های انفرادی و هم در سطح جمعیت
حداقل پیش از دوره پرخطر آلودگی باشد.
بنده متوجه نشدم منظور از پیش از دوره پرخطر آلودگی دقیقا چیست. چون تمام استان ها ی پابلوت ذقیقا در زمان پرخطر می باشند.
آقای دکتر ماکنعلی عزیز شما متخصص و دنیا گشته و ازهمکاران باتجربه سازمان می باشید واقعا صادق باشیم، با محودیت های فراوانی که هست،غیر از خرید محدود واکسن کدام یک از شرایط مندرج در راهنمای فوق شامل سازمان دامپزشکی برای اجرایی کردن واکسیناسیون می باشد
میگن بنده خدایی از ترس مرگ خودکشی کرد. به نظرم شامل سازمان ما هم میشه.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
2
همکار گرامي آقاي دکتر ماکنعلي جنابعالي که به بسياري از سئوالات پرسيده شده از سوي کارشناسان و متخصصين اين کشور تا کنون جوابي نداده ايد و مکررا به همان مسائلي که قبلا مطرح کرده ايد پافشاري آن هم از نوع مديريتي مي نماييد که پسنده تر اين بود که در فضاي علمي به سئوالات و شبهات پاسخ دهيد اگر بنا داريد وارد بحث و تبادل علمي شويد. خواهشمندم همين يک سئوال بنده را جواب دهيد و آن اينکه در سرتاسر دفاعيه شما براي واکسيناسيون يک مسئله بسيار پررنگ است و آن استناد کردن به توصيه هاي کارشناسان مجامع بين اللملي و به عبارتي تکيه کردن نزديک به صد در صدي به نسخه آنان بدون اينکه يک جمع حداقلي از کارشناسان خبره داخلي را با خود همراه کرده باشيد. حال سئوال اين است زماني شما مي خواهيد نسخه آنان را اجرا کنيد آيا آنان اينجا هستند که به شما کمک کنند تا نسخه مورد نظرشان عملياتي شود بدون توجه به اينکه برنامه نتيجه خوبي بدهد يا ندهد؟ يا اينکه همين کارشناسان داخلي هستند که بايستي به شما کمک کنند به نظر من بزرگترين مشکل طرح شما جداي از بايد و نبايد هاي علمي يک مشکل بزرگ مشورتي عملياتي مديريتي دارد و آن اينکه شما تا کنون نتوانسته ايد يک طيف حداقلي از کارشناسان داخلي که ضامن اجراي طرح هستند را همراه خود کنيد حتي در سازمان خودتان. در اين صورت پيش بيني شما از درصد موفقيت به عنوان يک اپيدمولوژيست چيست؟ اگر هيچ سئوالي را جواب نداديد حداقل همين يک سئوال را جواب دهيد. اگرچه در حيطه سازماني خودتان پاسخ تان تعويض مدير مخالف تان بوده است بسيار مايلم بدانم در فضاي خارج سازماني تان تمايل داريد با همين سبک و سياق ادامه دهيد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
1
0
منتقدین فقط ایراد می گیرند اما هیچ برنامه عملی جایگزین ارائه نمی دهند.مرغهای مملکت که داره به ته میرسه و تموم میشه پس اجازه دهید پروژه بصورت آزمایشی اجرا بشه تا بشه نتیجه گیری کرد.
اگر درد بعضیها جابجایی کرسیهای مدیریت است برای اونهم خدا بزرگ است.نیت درست باشد خدای این مرغدارها از جای دیگری مشکلشان را حل می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
دكتر ماكنعلي اگه استاد دانشگاه بشن بسيار بهتر ميشه.
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
1
ورود واکسن فوق حاد آنفولانزا یعنی اول بدبختی- شما از واکسن آنفولانزای H9N2 چه نتیجه ای گرفتید - ورود این واکسن یعنی جهش ویروس- یعنی پنهان شدن بیماری- یعنی تشخیص سخت تر. ........... مرغدارها را بدبخت نکنید.
کاشانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
1
0
این دوستانی که مسائل اتقدر علمی نگاه میکنن.خودشون جه برنامه ایی دارن؟؟؟..من بعنوان ی تولید کننده ی مرغدار چیزی برام باقی نمونده بخوام ادامه بدم..تو این اقیانوس بدبختی و نابودی صنعت این تنها تکیه گاهی که میشه بهش دست انداخت...
دکتر وحید عطارد
|
United States of America
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
با سلام .... بر حذر باشید از واکسیناسیون بی هدف و این هم از ان جمله هست .. ضمن انکه انجام واکسیناسیون اگر بصورت پایلوت هم بخواهد انجام گیرد نباید در سطح چند استان باشد ..بلکه باید در سطح چند مرغداری انهم در شرایط کنترل شده .. همراه با انالیز وضعیت و مراقبت شدید باشد... انجام واکسیناسیون با حرف خطر براندازی مرغداریها را دارد ..... با توجه به وضعیت بیماری و گسترش ان امکان کنترل 30 درصدی بیماری فقط حرف است و محاسبه نگردیده .......... عوامل خطر مترتب بر این میزان که چگونگی گسنرش بیماری، میزان های مرتب بر واگیری و تلفات ، منشا بیماری ، تاثیر واکسیناسیون و عوامل دیگر دارای عدد و رقم نیست و محاسبه نگردیده ..و بیان 30 درصد تنها برای رفع تکلیف است تا اینکه سال دیگری شود و خدا چه خواهد و انموقع دیگر چه بهانه ای بیاوریم ...
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
این بنده خدا میگه واکسیناسیون ما هدفداره قراره ما بعد سه سال vaccexit داشته باشیم .
نظر شما
ادامه