کد خبر: ۳۹۷۴۹



جولان سگ های ولگرد در برخی معابر شهر آستارا برای شهروندان و گردشگران آزار دهنده است و دستگاه‌های متولی باید با هدف جلوگیری از معضلات بهداشتی، به جمع آوری آنها اقدام کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، شهر آستارا در طول سال میزبان چهار تا شش میلیون گردشگر است و جولان سگ‌ها در پیاده روها و معابر، زیبنده این شهر گردشگرپذیر نیست.

سعید پرستار یکی از شهروندان آستارا گفت: سگ‌های ولگرد علاوه بر ایجاد ترس، آلودگی دارند و در برخی ساعت ها در حاشیه خیابان‌های حکیم نظامی، فارابی، کشاورز و رستمیان به چشم می‌خورند و شهرداری باید به جمع آوری آنها اقدام کند.

شهردار آستارا در این رابطه گفت: شهرداری با تعبیه قفسه‌هایی در خارج از محدوده شهر، سه مرتبه در ماه نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدام می‌کند و از مهرماه تاکنون، 25 قلاده سگ ولگرد از خیابان‌ها جمع‌آوری شده است.

«جواد معیتی» افزود: سگ‌ها پس از معاینه توسط کارشناسان دامپزشکی و در صورت سالم بودن، به عنوان سگ‌های نگهبان در اختیار کشاورزان و روستائیان قرار می‌گیرند اما در صورت ابتلا به بیماری، باید به روش بهداشتی امحاء شوند که تاکنون موردی برای امحاء نداشته‌ایم.

«شهرام حسین نژادی» مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز بیان کرد: متولی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از معابر عمومی، شهرداری‌ است و سگ‌ها موجب آلودگی محیط و انتقال احتمالی بیماری می‌شوند و امسال، 500 عدد واکسن هاری در آستارا به افراد دچار گزیدگی سگ تزریق شده است.

فرماندار آستارا نیز اظهار کرد: راه‌های رایج برخورد با سگ‌های ولگرد، معدوم‌سازی و عقیم‌سازی آنهاست اما معدوم‌سازی واکنش‌های اجتماعی و اعتراض فعالان مدنی محیط‌ زیست را در پی دارد و حس حیوان‌آزاری را به جامعه القا می‌کند.

یونس رنجکش افزود: باید در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد و در این راستا فرمانداری آستارا آماده همکاری و صدور مجوز برای سمن‌هاست.


نظر شما
ادامه