کد خبر: ۳۹۷۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

مطالعات محققین در دانشگاه ساسکاچوان کانادا موید این موضوع می‌باشد که کرم‌های خوراکی زرد توانایی آن را دارند تا گندم‌های آلوده به مایکوتوکسین‌ها را بخورند. موضوعی که میتواند بازاری جدید را برای صنعت خوراک طیور در سطح جهان ایجاد نماید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، بر اساس بررسی‌های صورت پذیرفته، حتی در سطوح بسیار بالای وجود انواع مایکوتوکسین‌ها این موجودات می‌توانند زنده باقی بمانند و از گندم آلوده بخوبی تغذیه کنند. پس از تغذیه از گندم آلوده، میزان سم موجود در بدن این حشرات ۰.۱۳ ppm بود که بسیار کمتر از استانداردهای جهانی تعریف شده برای حداکثر میزان قابل مصرف این سم در خوراک حیوانات می‌باشد. این کرم‌های خوراکی که نوزاد سوسک‌های خزنده می‌باشند می‌توانند بعنوان منبع مغذی پروتئین در جیره مصرفی طیور، بکار گرفته شوند .

«فیونا بوچانان» استاد علوم طیور گفت: ما در تلاشیم تا از دانه‌هایی که عملا بی‌ارزش شده‌اند، استفاده‌ایی بهینه کنیم. کشاورزان معمولا گندم آلوده را دفن یا رها می‌کنند. با این حال، دفن کردن، قارچ را از بین نمی‌برد و ممکن است به محصولات سال بعد گسترش یابد. سوزاندن نیز باعث آلودگی محیط زیست می‌شود .

بر اساس برآوردهای صورت پذیرفته، آلودگی به قارچ Fusarium بیش از ۱ میلیارد دلار زیان‌های اقتصادی را در سال ۲۰۱۶ به کانادا تحمیل نمود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
یکم روی جنبه های علمی توجه کنید بد نیست ppm در مورد افلاتوکسین یعنی فوق العاده سمی و غیر قابل مصرف و حد مجازش 20 ppb هستش
نظر شما
ادامه