کد خبر: ۳۹۸۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
ژلاتین چینی

ناظر عالی ذبح و صید شرعی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: مصرف محصولات وارداتی چین با محتوای ترکیبات ژلاتین حیوانات حلال گوشت به سبب ذبح غیراسلامی ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حجت‌الاسلام حسین شریفی‌نیک» اظهار داشت: در بررسی‌های کارشناسان ما مشخص شد که محصولات خوراکی وارداتی با محتوی ترکیبات ژلاتین از کشورهای غیر مسلمان نظیر چین در فروشگاه‌های استان عرضه می‌شود که با توجه به اینکه ذبح دام در کشورهای غیراسلامی، شرعی نیست، پس استعمال ترکیبات ژلاتین این گونه دام‌ها و مصرف آن در محصولات خوراکی مانند پاستیل، شرعی و جایز نیست.

ناظر عالی ذبح و صید شرعی دامپزشکی سیستان و بلوچستان در پاسخ به نظارت دامپزشکی بر واردات این محصولات گفت: ما نماینده‌ای برای نظارت بر واردات فراورده‌های دامی در گمرک استان نداریم، نه تنها برای فراورده‌های فراوری شده که حتی برای فراورده‌های خام نیز نماینده‌ای در گمرک نداریم.

وی ادامه داد: خواسته ما این است که دامپزشکی به عنوان دستگاه ناظر در زمان ورود فراورده‌های دامی به کشور در گمرک حضور داشته و نقش نظارت علمی و شرعی خود را انجام دهد.

شریفی در مورد جمع‌آوری این محصولات خاطرنشان کرد: وظیفه ما در حال حاضر با توجه به ورود و عرضه این محصولات در سطح شهر فقط اطلاع رسانی است اما برای جمع آوری آن دامپزشکی نمی‌تواند به صورت مستقیم وارد شود و ضروری است تا کارگروهی با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل و تصمیم نهایی در این باره گرفته شود.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
لازم است بگویم بیشترین ژلاتین بکار برده شده در محصولات خوراکی وارداتی از کشورهای گوناگون، خصوصا غیر مسلمان، از خوک بدست می آید.
نظر شما
ادامه