کد خبر: ۴۰۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  در پی ابلاغ وزیر بهداشت مبنی بر انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران روزنامه جام جم در خبری نوشت : کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پس از بررسی انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد که این اقدام مغایر قانون برنامه چهارم توسعه بوده است.
در همین خصوص اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه یازدهم آبان ماه جلسه‌ای را با مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی علت انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل دادند.

علیرضا مرندی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این خصوص گفت: در این جلسه قرار شد کمیسیونی شامل کمیسیون‌های بهداشت و درمان، آموزش عالی و کمیسیون اصل 90 مجلس مجددا انحلال دانشگاه ایران را مورد بررسی قرار دهند.

در عین حال امیدوار رضایی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان و عضو هیات رئیسه مجلس که ازسوی این کمیسیون مامور شده بود قانونی بودن یا نبودن انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را از طریق اداره‌ کل قوانین مجلس بررسی کند، پس از بررسی‌های خود، اعلام کرده انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران مغایر مواد 49، 137 و 139 قانون برنامه چهارم توسعه بوده است .

غیرقانونی بودن انحلال دانشگاه ایران در حالی از سوی مجلس اعلام می‌شود که یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرده است به دنبال انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز منحل خواهد شد.

علی باغبانیان گفت: به دنبال انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز منحل خواهد شد تا دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها دانشگاه آموزشی بهداشت و درمان به فعالیت بپردازد.

هرچند این خبر هنوز از سوی وزارت بهداشت تایید نشده است، اما تحصن دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در این دانشگاه و جلوی مجلس همچنان ادامه دارد.

از طرفی همزمان با این اعتراض‌ها جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در اعتراض به ادغام دانشگاه ایران با این دانشگاه در دانشکده پزشکی این دانشگاه تحصن کردند.به گزارش ایسنا، یک دانشجوی رشته پزشکی ورودی 87 در این باره گفت: متاسفانه ادغام این دو دانشگاه بزرگ بدون هیچ مقدمه و پیش‌زمینه‌ای و حتی بدون این که نظرات گروه‌های آموزشی گرفته شود یا با شوراهای دانشجویی مشورت شود، انجام شده است.

وی پاسخگویی هر چه زودتر مسوولان در راستای شفاف‌سازی سوالات و ابهامات به وجود آمده در این خصوص را خواستار شد و گفت: تمام کسانی که اکنون در این جمع حضور دارند به شدت نگران وضعیت آموزش خود در سطوح پایه و بالینی هستند و افزایش جمعیت در این دانشگاه را عاملی بر اخلال در وضعیت آموزشی و حتی درمانی این دانشگاه می‌دانند.

این دانشجوی پزشکی افزود: مطالبات دانشجویان در سطح صنفی مطرح است و ما از مسوولان می‌خواهیم با حضور خود در این جمع و پاسخ به سوالات، از نگرانی و دغدغه‌های دانشجویان بکاهند.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سنا
|
-
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۱
0
0
غيره منطقيه/اساتيد چه نظري دارن؟ مخصوصا روان پزشكي ها؟ با عكس لطفا/
نظر شما
ادامه