کد خبر: ۴۰۳۴۱
 

مدیرکل مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی از شناسایی سویه ی جدید از آنفلوآنزای پرندگان با قابلیت سرایت به انسان خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبکه خبر، مدیرکل مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی از شناسایی سویه ی جدید از آنفلوآنزای پرندگان با قابلیت سرایت به انسان خبرداد و گفت: این سویه در پرندگان مهاجر حیات وحش تالاب بوجاق کیاشهر گیلان یافت شده است .

 «دکتر علیرضا اکبرشاهی» در برنامه گفتگوی 18 و 30 شبکه خبر افزود: این ویروس از نوع اچ 5 ان 6 است و در حال حاضر فقط در چین سرایت آن به انسان ثابت شده درهیچ کجای کشور سرایت آن به انسان ثابت نشده است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی کشور با ارائه توصیه‌هایی به روستاییانی که طیور نگهداری می‌کنند تاکید کرد: این افراد باید طیور خود را محصور و از تماس آن با پرندگان وحشی جلوگیری کنند.

دکتر اکبر شاهی همچنین با بیان اینکه ویروس انفلوآنزا از طریق تخم و گوشت پرندگان قابل انتقال است، گفت: گوشت و تخم مرغ موجود در بازار کاملا سالم است و مردم نگرانی در مصرف این مواد غذایی نداشته باشند .

دکتر گویا رئیس بیماریهای واگیر وزارت بهداشت هم با بیان اینکه تاکنون مورد از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در کشور گزارش نشده است به هموطنان توصیه کرد از تماس با پرندگان مهاجر و وحشی خودداری کنند.

وی افزود: اگر موردی از این بیماری مشاهده شود بلافاصله اقدامات درمانی لازم صورت خواهد گرفت و مردم مطمئن باشند تمام اقدامات لازم در این باره انجام شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

 
گفتگوی 18:30/
 
نظر شما
ادامه