کد خبر: ۴۰۴۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر



دکتر موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خبر از پرداخت بیش از 14 میلیارد ریال غرامت به دامدارانی که دام های آنها به دلیل مبارزه با سل و بروسلوز حذف شدند، داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ «دکتر شهرام موحدی» ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از وظایف و مسئولیت های دامپزشکی مقابله با بیماری های قابل انتقال از دام به انسان می باشد که در همین راستا دو بیماری مهم سل و بروسلوز یا تب مالت، دارای اهمیت بسیار بالایی می‌باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به هزینه های درمانی و درمان طولانی مدت این دو بیماری، بیان داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، دام های حساس مورد تست قرار می گیرند و مواردی که مثبت می شوند، با گذراندن مراحلی به کشتارگاه اعزام شده و با نظارت های ویژه ی کارشناسان بخش دولتی و در شرایط خاص بهداشتی، کشتار صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر این موضوع که تست سل و تفسیر، توسط دکتر دامپزشک مجرب و کارآزموده انجام می گیرد، افزود: از اول سال تاکنون جهت جبران بخش از خسارت های دامداران بدلیل حذف دام های مثبت اعلام شده، بیش از 14 میلیارد ریال به آنان پرداخت گردیده است.

دکتر موحدی در پایان ضمن تاکید بر این موضوع که دامداری هایی که موارد مثبت داشتند طبق برنامه زمان بندی شده در زمان بسیار کوتاه مجدداً تست می شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط مستقیم کارشناسان دامپزشکی با اینگونه دام ها علاوه بر خطر سرایت این بیماری به کارشناسان، خطر مصدومیت در اثر مهار نامناسب دام و یا شرایط نامناسب محل، همکاران دامپزشکی را تهدید می‌نماید.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
بودجه غرامت باید توسط دستگاه دیگری پرداخت شود تا بودجه و سلامت بالانس نشود . زمانی که بودجه کم است در کشتارگاه و قیمت گذاری ملاحظاتی اعمال می شود که به نفع مردم نیست . سلامت مردم به خطر می افتد بدون انکه کسی متوجه شود .
نظر شما
ادامه