کد خبر: ۴۰۶۱۱



معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برخی شهرستان‌ها مشکلاتی در حوزه عاملین فروش مرغ وجود دارد که باید توسط دستگاه‌های متولی از جمله جهادکشاورزی رفع شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «سیدمحمد کاظم نظری» در نشست استانی بررسی کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان با اشاره به ارائه تسهیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی برای ایجاد مشاغل خانگی با محوریت تولید طیور، افزود: در این‌ حوزه باید تلاش شود که نظارت و کنترل‌ها متناسب با وضعیت معیشتی باشد و تولیدات در چارچوب رعایت قوانین بهداشتی و دستورالعملهای سازمان دامپزشکی کشور و با در نظر گرفتن اصول صحیح بهداشتی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی از جمله بسیج سازنگی، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و ... جلسه مشترکی با حضور متولیان برای تصمیم گیری در رابطه پایش و کنترل تولیدی های طیور خانگی انجام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تاکید کرد: تنظیم قیمت مرغ برای تسهیل در خرید از عاملین استانی و برنامه ریزی در حوزه کنترل بازار امری ضروری است که باید هرچه سریعتر این موضوع ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.

وی ابراز داشت: اگر بحث آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انسانی شود، بسیار مشکل ساز است و تنها راه ما پیشگیری از بروز مشکلات است و لذا پیگیری برای اجرای مصوبات توسط همه اعضاء ضروری است.

دکترنظری تصریح کرد: در حوزه روشنایی پست های قرنطینه و نصب سرعت گیر اقدامات لازم بر اساس مصوبات توسط حوزه های متولی انجام خواهد شد.

وی بر همکاری تمام دستگاه‌های ذیربط برای تحقق هدف‌گذاری های کنترلی در این حوزه تاکید کرد.

درادامه «دکتر عبدالله بهمنش» ، مدیرکل دامپزشکی استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری در کشور و استان بر جلوگیری از عرضه پرندگان زنده بعنوان اصلی‌ترین عامل انتشار بیماری تاکید کرد و گفت: در راستای مقابله با آنفلونزای فوق حاد پرندگان از ابتدای سال تا کنون دو کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان شناسایی و بیش از 700 قطعه طیور معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه غرامت طیور معدوم شده بصورت کامل پرداخت شد، گفت: احتمال انتقال بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان از طریق پرندگان وحشی با توجه به اتمام دوره کوچ به مناطق جنوب تا 90 درصد وجود ندارد که در همین راستا تمرکز و نظارت‌های جدی با همکاری دستگاه‌های همکار بالاخص نیروی انتظامی بر حمل و نقل و انتقال پرندگان و همچنین کود مرغی است.

وی تصریح کرد: در پل کتا، منطقه تنگ سرخ، منطقه کاکان و تا حدودی در شهرستان باشت محدوده کنترل و پست قرنطیه با همکاری دستگاه‌های متولی ایجاد شده است.

این مسؤول افزود: جمع‌آوری مراکز زنده‌فروشی در دستور کار دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد که انتظار می‌رود همه دستگاه‌های همکار دامپزشکی را در این امر تا حصول نتیجه نهایی که همان تعطیلی همیشگی این مراکز است یاری نمایند.


 

نظر شما
ادامه