کد خبر: ۴۰۸۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
با حضور اساتید و دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران:
همزمان با این مراسم، یادبود ۱۰ سالگی انجمن علمی دانشجویی آناتومی، جنین‌شناسی و تکنولوژی تولید مثل دامپزشکی دانشگاه تهران نیز در تالار دکتر حامدی دانشکده دامپزشکی برگزار شد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مراسم اختتامیه اولین جشنواره هنرهای تجسمی در آموزش دامپزشکی و یادبود ۱۰ سالگی انجمن علمی دانشجویی آناتومی، جنین شناسی و تکنولوژی تولید مثل دامپزشکی دانشگاه تهران ظهر روز چهارشنبه در تالار دکتر حامدی دانشکده دامپزشکی برگزار شد.

 به گزارش حکیم مهر در این مراسم معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشکده دامپزشکی تهران ضمن تبریک روز مادر، گفت: «دانشکده دامپزشکی جزء دانشکده‌های سرآمد در بحث انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشگاه تهران است و این مراسم نیز با همت انجمن علمی دانشجویی آناتومی برگزار شد.»

 «دکتر علیرضا باهنر» با اشاره به اینکه سیاست دانشکده دامپزشکی حداکثر همکاری با دانشجویان بوده است، افزود: «ممکن است از نظر بودجه حرفی برای گفتن نداشته باشیم اما همواره از تلاش‌ها و ایده‌های دانشجویان استفاده کردیم. جشنواره امسال نیز حرکت خوبی بود که منجر شد از مجموعه تشویق‌های دانشکده، ۲ تشویق سهم انجمن آناتومی باشد.»

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید از اقدامات یکنواخت و تکراری پرهیز کرده و خلاقانه عمل کنند، تصریح کرد: «مثلاً آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال جاری چند ریشتر مملکت را تکان داد و یکی از متهمان اصلی شلوغی‌های دی ماه، تخم مرغ بود. ما که در این رشته و متعلق به این حوزه هستیم، به لحاظ تخصصی نمی‌توانیم ویروس را مثل آزمایشگاه و کلاس درس تشریح کنیم، بلکه این ایده‌هاست که مانند یک پل، دانشجوی دامپزشکی را به جامعه متصل می‌کند.»

باهنر با اشاره به اینکه جشنواره کارآفرینی و ۳۰۰ ثانیه‌ای همیشه مطرح بوده است، خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: «خلاقیت شما از قدیمی‌ترها و امثال بنده بیشتر است. خاصیت جوان این است که نوآوری دارد. به همین دلیل ما از شما حمایت می‌کنیم و از این بابت این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم.»

وی با یادآوری اینکه اولین انجمن علمی دانشکده، انجمن آناتومی بوده است، گفت: «اگر انسان خواهان پیشرفت در حوزه‌ای است که وارد آن می‌شود، باید ظرف مدت ۱۰ سال به این پیشرفت برسد. انجمن آناتومی ما پیشرفت خوبی کرده و الگوی خوبی برای سایر انجمن‌هاست.»

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشکده دامپزشکی تهران در پایان اضافه کرد: «قریب به ۱۰۰ نفر به این جشنواره اثر ارسال کردند که در مجموع تعداد آنها به ۲۵۰ اثر رسید. خواهش بنده این است که هیچ دانشجویی نباشد که عضو هیچ انجمنی علمی نباشد؛ دانشجویان باید حتما در یک انجمن عضو فعال باشند، چراکه دانشجویانی که آمدند، ضرر نکردند.»

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تجلیل از برگزیدگان، از کتاب کالبد شناسی پرندگان تالیف اعضای انجمن علمی آناتومی، نمونه ۳ بعدی بازسازی شده مهره اطلس شتر (نمونه باستانی) و نرم افزار آموزش آناتومی مقایسه‌ای ۲ رونمایی شد.

 
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
اکثر فارغ التحصیلان دامپزشکی بیکار هستند ..حق شرکت در اکثر تخصص های پزشکی رو از دست دادیم ..قبولی در رشته دامپزشکی به رتبه های بالای چهل هزار رسید...انفولانزای مرغی بزرگترین چالش کشور شد..بعد دوستان .... جشواره هنر های تجسمی راه میاندازند...چرا این انجمن های عزیز دامپزشکی هیچ کاری در جهت اعتراض به از دست دادن حق شرکت در تخصص فارماکولوژی پزشکی یا تاسیس هر روزه یک دانشکده نکردند...اخه هنر های تجسمی اونم با وجود این همه بدبختی در دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
یک حرکت خوب
خسته نباشید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
من خودم فارغ التحصیل دکتری دامپزشکی همین دانشگاهم که از فرط بیکاری و بدبختی خودکشی کردم که متاسفانه با موفقیت تو ام نبود بهتر نیست دانشجویان این رشته نسبت به مشکلاتی که در اینده در این رشته روبرو خواهند شد اگاه کنید سپاس
نظر شما
ادامه