کد خبر: ۴۱۲۷۶



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از شناسایی شش کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدحسن لطفی» در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرمانداران و مسئولین دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته هم تعداد ۱۲ کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کشف و مهار شد. تکرار نشدن این کانون‌ها با مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط استان از جمله اداره دامپزشکی و همراهی مردم استان میسر شده است.

وی افزود: تاکنون هیچگونه آلودگی انسانی از نوع جدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده و علت این امر، پیشگیری به موقع بوده و موارد شبه آنفلوانزایی هم با مراقبت ویژه در بیمارستان‌های استان، منفی گزارش شده است.
 
شناسایی کانون‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان؛ دستاورد دانشگاه علوم پزشکی یزد؟!!!

«دکتر محمدمهدی گویا» رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز گفت: از جمله دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص بیماری آنفلوانزا، شناسایی کانون‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و مهار آنها بوده است.

وی اظهار کرد: کلیه کشورهای منطقه خاورمیانه درگیر این بیماری بودند و اقدامات متعددی به منظور مهار این بیماری صورت گرفته و چنانچه این اقدامات هدفمند و علمی بوده باشند شاهد فروکش کردن آن در منطقه خواهیم بود.

این مقام مسئول در پایان مهمترین و اثربخش ترین راه پیشگیری و مهار این بیماری را مشارکت و همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و همچنین مردم برشمرد.


 

نظر شما
ادامه