کد خبر: ۴۱۵۷۱



گروهی از محققین بین‌المللی در تلاشند تا با انجام مطالعاتی سه ساله، علل اصلی رخداد مشکلات پا در نیمچه های گوشتی را بررسی نمایند و در این مسیر، با سیستمی استاندارد میزان و حدود ضایعات ایجاد شده را مشخص نمایند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، در این مطالعه، محققین به جمع‌آوری داده‌ها از 554 مزرعه، 16697 سالن پرورش و 977166 قطعه نیمچه گوشتی پرداختند. مفسرین بر این باورند که نتایج به دست آمده در این مطالعه می تواند به عنوان استانداردی شاخص در تولید این پرندگان مورد استفاده قرار گیرد .

بر اساس نتایج به دست آمده در این مطالعه، آن دسته از نیمچه‌های گوشتی که وزن سبک‌تری را در انتهای دوره داشتند، به صورت مشهود، ضایعات پای کمتری را مانند درماتیت پا تجربه کرده‌اند. نتایج به دست آمده در این مطالعه موید این موضوع می‌باشد که با توجه به رخداد مشکلات پا در نیمچه‌هایی با وزن بیش از 2200 گرم، عملاً نگهداری آنها برای دستیابی به وزنهای بالاتر‌ زیان مالی نهفته‌ای را به همراه خواهد داشت .

این مطالعه در طرحی مشترک توسط شرکت‌های Elanco و KeyStone Foods ، گروه علوم طیور دانشگاه اوبنر و انجمن علمی پاتولوژی ایالات متحده انجام پذیرفت. نتایج کامل این مطالعه در نشریع علوم طیور ایالات متحده به چاپ رسیده است.


 

نظر شما
ادامه