کد خبر: ۴۱۷۹۸



«دکتر سهراب عاقبتی» در نشست صمیمی با اعضای انجمن صنفی کلينیسین های بخش خصوصی، ضمن تبریک روز جهانی دامپزشکی گفت: شعار امسال با عنوان نقش دامپزشکی در توسعه پایدار برای بهبود معیشت، سلامت و امنیت مواد غذایی تعیین شده است و این بر تعهدات جامعه دامپزشکی در راستای جلوگیری و کنترل بیماری‌های دامی می‌افزاید چرا که دامپزشکان نقش مهمی در تامین غذای سالم و با کیفیت و در نتیجه ارتقاء سلامت و رفاه انسان و دام ایفا می‌کنند.

دکتر عاقبتی در جمع اعضای سایر رده‌های دامپزشکی به پتانسیل موجود در این رده در راستای فعالیت‌های پیشگیرانه و کنترل بیماری‌ها و همچنین عملیات آزمایشگاهی اشاره کرد و از آنها بعنوان دیده بان های شناسایی بیماری‌های دامی یاد کرد.

در این نشست، مشکلات و چالش‌های موجود و پیش روی بخش غیردولتی دامپزشکی و همچنین پیشنهادات و راهکارها مطرح شد و در ادامه دکتر عاقبتی با جمع بندی مباحث صورت گرفته به سابقه ۵۰ ساله فعالیت بخش خصوصی در کشور اشاره کرد و افزود: ما می‌خواهیم به کمک همدیگر مشکلات را احصاء و برای برطرف نمودن آنها راهکار ارائه دهیم.

وی مطالعه این تجارب ارزشمند و همچنین مطالعه تجارب سایر کشورهای جهان و نتایج مطالعات انجام شده در کشور از جمله ارزیابی عملکرد دامپزشکی ایران توسط سازمان جهانی بهداشت دام OIE را از موفقیت‌های دامپزشکی در عرصه خصوصی دانست.

دکتر عاقبتی در جمع اعضای سایر رده‌های دامپزشکی به پتانسیل موجود در این رده در راستای فعالیت‌های پیشگیرانه و کنترل بیماری‌ها و همچنین عملیات آزمایشگاهی اشاره کرد و از آنها بعنوان دیده‌بان‌های شناسایی بیماری‌های دامی یاد کرد.



نظر شما
ادامه