کد خبر: ۴۲۰۰۱
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با حضور در مرکز تولید مواد ژنتیکی گاو شیری و گوشتی ایران واقع در شهرستان کرج که یکی از اصلی ترین مراکر تولید اسپرم وابسته به شرکت نهاده های دامی جاهد می باشد، از بخش های مختلف این مرکز بازدید به عمل آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، در این بازدید یک روزه که دکتر مظفری رئیس هیات مدیره شرکت نهاده های دامی جاهد و دکتر شریفی مدیر کل دامپزشکی استان البرز نیز حضور داشتند، رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تمامی بخش های مرکز از جمله مرکز اسپرم گیری، آزمایشگاه کنترل کیفی و سالن های نگهداری پایوت های اسپرم و سالن نگهداری گاوهای نر اصیل که بیش از 150 رأس بوده، بازدید نمود.

در جلسه مشترکی که با مسئولین مرکز و کارشناسان فنی این مرکز برگزار گردید، «دکتر علیرضا رفیعی پور» ضمن تحسین فعالیت های علمی و ترویجی انجام گرفته در این مرکز، اعلام نمود: با انجام کارهای آموزشی و ترویجی بیشتر می توان به تولید با کمیت و کیفیت بالاتری در سطح کشور و منطقه رسید و از آنجایی که این مرکز دارای مجهزترین و به روز ترین سیستم های تولید اسپرم در کشور می باشد، با ظرفیت تولیدی 2 میلیون دز اسپرم در سال می تواند علاوه بر نیاز داخلی، به صادرات به کشورهای دیگر نیز نگاهی داشته باشد.

در ادامه «دکتر مظفری» مدیر عامل شرکت نیز ضمن تشکر از مساعدت های دامپزشکی در خصوص رفع مشکلات موجود در مرکز درخواست هایی در خصوص تعاملات بیشتر با دامپزشکی در جهت ارتقاء مرکز و موفقیت در مبارزه با بیماریهای دامی در این واحد تولیدی تحقیقاتی نیز به بحث و بررسی پرداخت.

لازم به ذکر است مرکز تولیدات ژنتیکی نهاده های دامی جاهد در شهر کرج واقع و فعالیت خود را بصورت مستمر از سال 1375 شروع نموده است.

 
 
نظر شما
ادامه