کد خبر: ۴۲۰۳۷


مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اعلام اینکه خورده شدن توله‌های تازه متولد شده در میان برخی از حیوانات بدیهی است، گفت: کشته شدن و حتی خورده شدن توله‌ها در میان سگ‌ها یک پدیده طبیعی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، پس از وصول چند گزارش مردمی مبنی بر خورده شدن توله سگ‌ها توسط سگ‌های بالغ این موضوع از طریق ایسنا پیگیری شد و «دکتر مجتبی ورمقانی» مدیرکل دامپزشکی کردستان آن را تأیید کرد و گفت: خورده شدن اعضای کوچک در میان برخی حیوانات یک پدیده‌ طبیعی است که وجود دارد.

وی افزود: خورده شدن توله‌ها در میان حیواناتی مثل همسترها، خوک‌ها، مارها، شیرها، سگ‌ها، گربه‌ها، پرندگان و حتی برخی گونه‌های حشرات نیز امری طبیعی است.

«دکتر ورمقانی» با اشاره به اینکه دیدن توله‌کشی سگ‌ها به عنوان یکی از حیواناتی که در جوار انسان‌ها در شهرها ساکن هستند، قبلاً هم گزارش شده است، گفت: گاهی سگ‌های ماده پس از زایمان به دلیل استرس و گاه گرسنگی به صورت غیرعمد توله‌های خود را می‌خورند.

وی با بیان اینکه گاهی هم به دلیل بی‌تجربگی مادر در زایمان و یا ضعف غریزه این اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: در برخی موارد هم مادران توله‌های ضعیف‌تر را می‌خورند تا شانس زنده ماندن سایر توله‌ها را بالا ببرند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان در پایان کشته شدن توله‌ها توسط دیگر سگ‌ها را نیز طبیعی دانست و گفت: در برخی موارد نیز سگ‌های بالغ برای صیانت و تعیین قلمرو خود توله‌های تازه متولد شده را می‌کشند.


 

نظر شما
ادامه