کد خبر: ۴۲۱۹۲



رئیس محیط زیست شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان گفت: دو تن از علاقه‌مندان به حیات وحش یک بهله عقاب صحرایی و یک قطعه بوتیمار را جهت مداوا و تیمارداری به این اداره تحویل دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی بیانی» اظهار کرد: این پرنده‌ها پس از ثبت داده‌های مورفولوژیکی (بیومتری)، جهت درمان و سیر بهبودی کامل به اداره کل محیط زیست استان گلستان منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع‌رسانی صورت‌گرفته از سوی رسانه‌ها در سال‌های اخیر، مردم نسبت به مقوله محیط زیست و حفظ حیات وحش حساس‌تر شده و افراد زیادی به مداوا و نجات پرندگان مصدوم و تحویل آن به محیط زیست اقدام می‌کنند.

به گفته وی، محیط زیست نیز با اهدای پوسترهای منقش به تصاویر حیات وحش، لوح و هدایایی از دوستداران حیات وحش قدر دانی می‌کند.

عقاب صحرایی ۷۵ سانتیمتر طول دارد و از پرندگان حفاظت شده است.

بوتیمارها پرندگانی هستند که در مناطقی با پوشش گیاهی نیزاری و فشرده بسر می‌برند و در باتلاق‌های پردرخت و نزدیک آب آشیانه می‌سازند.

بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای پرندهٔ آبچر از راسته سقامرغ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصلی این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره متمایز می‌کند، گردن کوتاه تر آن است.

زیستگاه‌های دشتی و آبی بندرترکمن از کانون‌های زیست و زیستگاه پرندگان مختلفی از طیف‌های شکاری و آبزی محسوب می‌شود.


نظر شما
ادامه