کد خبر: ۴۲۳۵۳



شاید یکی از جالبترین آموزش‌هایی که در سایت دراپ بال منتشر شده مربوط به این مطلب است، چرا که به یکی از سوالات پر تکرار کاربران در حضور در طبیعت پاسخ داده می‌شود.


به گزارش حکیم مهر به نقل از دراپ‌بال، در این مطلب به آموزش مواجهه با حیوانات مختلف در طبیعت و در امان ماندن از حمله حیواناتی مثل خرس، شیر، مار، گرگ، کوسه و … پرداخته شده است که بدون شک، با این آموزش ساده، اطلاعات افراد در قرار گرفتن در چنین موقعیت‌های سختی افزایش می‌یابد و می دانند که چه کار باید بکنند.


آمار کشته‌های انسانی توسط حیوانات وحشی در سال


آموزش فراری دادن حیوانات وحشی در طبیعت:

کوسه:

از بین ۱۵۰ گونه مختلف کوسه ها تنها ۲۰ گونه از آنها به انسان حمله می کند. برای اجتناب از مواجهه با کوسه‌های قاتل از ریختن اوره(ادرار) یا خون در آب دریا خودداری کنید چرا که کوسه ها به این دو مایع حساس هستند و از مایلها دورتر می‌توانند بوی آن را استشمام کنند و به سراغ شما بیایند. وقتی کار از کار گذشت و با کوسه رو به رو شدید، هرگز پشت خود را به او نکنید و سعی در فرار با شنا نکنید. بلکه برگردید و به چشمان او نگاه کنید و در صورت امکان به چشم یا شش‌های او ضربه بزنید. با اینکار کوسه فرار می‌کند.

کانگورو:

در کمال شگفتی، کانگوروها هم یک خطر بالقوه برای انسان محسوب می‌شوند و اگر فردی به محدوده زندگی آنها وارد شود و خطری برای آنها محسوب شود، با حملات شدید کانگوروها رو به رو می‌شود. در مواجهه اولیه با کانگوروی عصبانی شروع به سرفه و عطسه کردن کنید؛ این حیوان با تصور اینکه شما مریض هستید از حمله به شما منصرف می‌شود و تنها مقابلتان می‌ایستد؛ پس از این مرحله کافیست به آرامی برگردید و با قدم‌های آهسته صحنه را ترک کنید؛ اما اگر با دویدن پا به فرار بگذارید کانگورو تحریک شده و به شما حمله می‌کند.

شیرها:

وقتی با شیرها مواجه شدید، حتما با او تماس چشمی برقرار کنید و یک لحظه از اینکار دست برندارید چرا که در صورت غفلت از اینکار، به شما حمله می‌کند. هرگز پشت خود را به شیر نکنید. شما در مواجهه با شیر باید وانمود کنید از او قویتر هستید پس با در اوردن لباس خود و گرفتن آن با دو دست در بالای سرتان و فریاد با صدای بلند، او را تحت تاثیر قرار دهید. بر سر شیر فریاد بزنید و نترسید. سعی کنید با انجام حرکات عجیب، شیر مهاجم را قانع کنید که یک طعمه نیستید.

فیل‌ها :

فیلها معمولاً حیوانات مهربانی هستند اما اگر احساس کنند فردی قصد صدمه زدن به بچه‌های انها را دارد، او را زیر پاهای خود له می‌کنند. آنها بسیار با هوشند و اگر در مواجهه مستقیم با فیل خشمگین قرار گرفتید، به حرکت گوش‌های او توجه کنید، اگر گوش‌هایش را در امتداد بدنش قرار داده باشد بدون شک قصد له کردن شما را دارد در این حالت بهترین کار این است که به پشت یک مانع بروید؛ چیزی مثل درخت یا سنگ یا تپه  چرا که سرعت عمل فیل‌ها در دور زدن‌ این موانع کم است.

کرگدن:

کرگدن‌ها از قدرت بینایی بدی برخوردارند و به همین دلیل هم هر شی جنبنده‌ای نزدیک خود را دشمن و خطر تلقی می‌کنند؛ در تقابل کرگدن ها سعی نکنید از دست او فرار کنید چرا که سرعت این حیوان به ۳۷ مایل در ساعت می‌رسد؛ اگر با کرگدنی خشمگین رو به رو شدید، به پشت درخت پناه بگیرید چرا که به واسطه هیکل درشت این حیوان، دور زدن موانع برای او بسیار سخت است و کند انجام می‌گیرد.

اسب آبی:

این حیوانات دوست داشتنی با وزنی سنگین سرعتی معادل ۱۸ مایل در ساعت دارند و اگر عصبانی شوند، کار برای فرد سخت می‌شود. در هوای گرم از حرکت در حصارهای طبیعی بلند پرهیز کنید چرا که آنها معمولاً در این محل‌ها استراحت می‌کنند؛ اگر با این حیوانات رو به رو شدید کافیست به یک بلندی بروید؛ چیزی مثل درخت یا یک سنگ بلند. چرا که صعود کردن برای اسب آبی بسیار سخت است و بیشتر در زمین‌های هموار یک خطر بالفوه محسوب می‌شود.

گاو وحشی:

بر خلاف تصور عمومی، گاوهای وحشی به رنگ قرمز حساسیت ندارند بلکه به حرکت آن پارچه حساس هستند و اصولا با حرکت اجسام تحریک می‌شوند. در نتیجه اگر به یک گاو وحشی رو به رو شدید کافیست هر چیزی دم دست دارید را تکان دهید و وقتی حیوان به شما نزدیک شد، آن را به دورترین نقطه ای که می توانید پرتاب کنید؛ در کمال حیرت می بینید که گاوه خشمگین به جای تعقیب شما به سراغ شیء پرتاب شده شما می‌رود.

عروس دریایی:

شاید باورتان نشود اما عروس دریایی هم یکی از موجوداتی است که با سم کشنده‌اش خطری بالقوه برای شناگران محسوب می‌شود؛ در صورتی که سم این حیوان به بدن شما وارد شد؛ تنها کافیست آب شور بر روی محل گزیدگی بریزید.

تمساح :

تمساح ها موجودات خطرناکی هستند؛ برای مقابله با آنها می‌توانید به صورت زیگزاگی فرار کنید و یا اگر فرصتی برای فرار ندارید و در آب با آن درگیر شده‌اید به چشمان او ضربه بزنید.


نظر شما
ادامه