کد خبر: ۴۲۵۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی زنبورداران زرین بال شیروان از نبود نظارت بر داروهای غیراستاندارد و قاچاق در بازار گلایه کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «احمد فرهود» با اشاره به اینکه این شرکت تعاونی دارای 250 عضو است، گفت: متاسفانه در بازار تعدادی داروی غیراستاندارد که مورد تایید سازمان دامپزشکی نیست وجود دارد که برخی از زنبورداران نیز از آن ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه این داروها بیشتر سم هستند و به روی کیفیت عسل تاثیر می گذارند، افزود: بروز بیماری‌هایی همچون سرطان از عوارض استفاده از این نوع داروها در صنعت زنبورداری است.

وی ورود ملکه‌های خارجی قاچاق را یکی دیگر از مشکلات زنبورداران بیان کرد و ادامه داد: متاسفانه هیچ نظارتی بر ورود ملکه‌های خارجی به داخل کشور نیست این در حالیست که ملکه‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، بیمار هستند و از آنجاییکه نظارتی بر روی آنها نیز نمی‌شود و نه دوران قرنطینه را گذرانده‌اند، عامل انتقال بیماری شده‌اند.

فرهود تصریح کرد: ورود ملکه‌های قاچاق موجب بروز بیماری‌های جدید در میان کلونی شده و از سوی دیگر همین ملکه سبب می‌شود تا نسل زنبورهای بومی از بین رود.

وی در ادامه از رشد بی‌رویه زنبورستان‌ها به صورت افقی در خراسان شمالی گلایه کرد و گفت: در کشوری همچون چین میزان تولید محصولی مثل ژله رویال میان هفت تا 16 کیلوگرم است این درحالیست که میزان برداشت این محصول در میان کندوهای زنبور عسل ما بسبار اندک است.

وی خاطرنشان کرد: زنبورداران به جای اینکه کیفیت کار و تنوع محصول را افزایش دهند تعداد کندوها را زیاد می‌کنند و زنبورداران به جای اینکه زنبورهای خوب قوی پرورش دهند، جعبه‌های خالی را زیادتر می‌کنند.

به گفته وی زنبورداران به جای اینکه به عنوان مثال 100 زنبور عسل خوب داشته باشند، 700 زنبور ضعیف و بیمار دارند.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی زنبورداران زرین بال شیروان افزود: از سوی دیگر هجوم کارمندان دولت در عرصه صنعت زنبورداری یکی دیگر از مشکلات زنبورداران این استان است.

به گفته وی حدود 40 درصد از زنبورداران این استان فرهنگیان است که خلل در این شغل ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجاییکه این افراد دو شغله هستند و ازحقوق ثابت دولتی برخوردارند در نتیجه عسل را با رقم‌های کمتر به فروش می‌رسانند که خلل در بازار ایجاد می‌کنند.

وی تاکید کرد: همچنین این افراد دارای ارتباطاتی هستند و با مراتع خوب استان به خوبی آشنایی دارند در نتیجه در این مکان‌ها مستقر می‌شوند و زنبوردار واقعی جایی برای استقرار زنبورهای خود پیدا نمی‌کند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
با سلام من امروز براى بازديد از نمايشگاه اسب و حيوانات خانگي به شهر آفتاب رفتم تنها چيزى كه بود و نبودش فرقي نداره سازمان دامپزشكي كشوره كه البته غرفه سازمان هم خالي بود
مسئله اينه كه برادران و خواهران دلال قاچاقچي بدون مجوز هم دارو ميفروشن هم واكسن و هيچ نظارتي روى كار اونها نيست ديگه به لطف ارتباطات اين عزيزان با بعضي از عزيزان در ... با كمال شجاعت به فعاليت خودشون ادامه ميدن
به نظر حقير سازمان دامپزشكي فقط بلد با هزينه كردن از تلاش توليد كنندگان نگون بخت براى خودش كسب آبرو كنه در عوض وقتي صحبت از نظارت ميشه كاملاً صم و بكم هست
آدم ميشناسم به واسطه ارتباطش داره تو شركت بازرگاني به صورت انحصارى دارو و واكسن توزيع ميكنه بعد عزيزان دامپزشكي با قيافه هاى بسيار حق به جانب دم از نظارت بر توليد كننده ميزنن
لذا اين مورد داروهاى زنبور هم پس از واردات بايد ديد از كدام كانال غير موجه البته با اطلاع دامپزشكي توزيع بشه
نظر شما
ادامه