کد خبر: ۴۲۵۱۹



مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران گفت: اولین گروه جهادی دامپزشکی خوزستان از شمال تا جنوب استان را سرکشی می‌کند و تلاش دارد تا مشکلات دامی استان را به حداقل برساند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری دانشجو، «مهدی طرفی» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امسال برای اردوی جهادی در استان طرحی نوشته‌ایم که براساس آن قرار است، سه سال در یک نقطه و منطقه هدف کار کنیم. امسال نیز برای بار دوم بناست به روستاهای باغ ملک بخش سیروان که سال گذشته نیز در آنجا حضور داشتیم، متمرکز شویم. امسال اولین گروه دامپزشکی استان نیز ما را همراهی می‌کنند؛ این گروه که سال گذشته روستاهای مختلفی را سر زده، فعالیت جدیدی است که گروه جهادی آن را دنبال می‌کند. در حوزه عمرانی، اشتغالزایی و آموزش فرهنگی نیز گروه جهادی دانشگاه چمران فعالیت کرده و سبب شده است گروه جهادی این دانشگاه به عنوان گروه جهادی نمونه استان انتخاب شود.

طرفی در ادامه افزود: با توجه به اینکه برای دانشجویان، فراخوان عمومی داده‌ایم، ثبت نام برای اردوی جهادی آغاز شده است. از آنجا که ظرفیت ما در این حوزه زیاد نیست، سعی می کنیم افرادی انتخاب شوند که تخصص خاصی داشته باشند و همه دانشجویان ثبت نامی را نمی توانیم در این اردوها شرکت دهیم.

اولین گروه جهادی دامپزشکی خوزستان روستاها را رصد می‌کند

وی با اشاره به اینکه تمرکز در یک منطقه می‌تواند نقش موثری در رفع محرومیت در یک محدوده داشته باشد، ادامه داد: در هر محدوده مشکلات زیر ساختی وجود دارد که تا این مشکلات برطرف نشود نمی‌توان به حل این مشکلات امید داشت؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم از این به بعد نقطه‌ای کار کنیم و سعی می‌کنیم تمام تابستان در یک روستا بمانیم و خدمات را در یک جا متمرکز کنیم. نکته مثبت کار امسال این است که هم مردم روستا ما را می شناسند و هم دانشجویان با روستاییان ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند.

طرفی با اشاره به اینکه پنج‌شنبه جمعه‌ها اردوی جهادی نیز در خوزستان برگزار می‌شود، گفت: گروه‌های مختلف در این اردو حضور دارند و یکی از این گروه‌های فعال گروه دامپزشکی است که برای اولین بار در استان خوزستان شروع به فعالیت کرده و اقدامات موثری را نیز در روستاها انجام داده است.

گروه جهادی دامپزشکی برای اولین بار تشکیل شده است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز در ادامه افزود: گروه دامپزشکی دانشگاه چمران از شمال استان تا جنوب استان، حتی مناطق حاشیه نشین اهواز را نیز طی کرده است و تلاش می‌کند در حد توان مشکلات جوامع روستاییان را در خصوص دام‌هایشان برطرف کند. 

وی در خصوص فعالیت گروه دامپزشکی در خوزستان ادامه داد: کارگروه دامپزشکی جهادی کمی سخت است به این دلیل که با اداره دامپزشکی به مشکل برمی‌خوریم؛ زیرا برخی واکسن‌ها را آنها در اختیار ما قرار نمی‌دهند، به همین دلیل ما خودمان مجبوریم واکسن‌ها را تهیه کنیم و در صورت لزوم و اضطرار در حالی که دامپزشک تشخیص دهد که دام اگر واکسن نخورد از بین می‌رود، واکسن زده می‌شود. در واقع گروه جهادی دامپزشکی تلاش می‌کند که بیماری‌های دامی را تا حدودی برای روستاییان مهار کند.




نظر شما
ادامه