کد خبر: ۴۲۸۵۶



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: یک تن گوشت قرمز به دلیل باقیمانده دارویی در کشتارگاه دام شهرستان بیرجند از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حسن علیزاده» اظهار کرد: این مقدار گوشت متعلق به پنج رأس گاو از دام‌های ذبح‌ شده در کشتارگاه این شهرستان است که به دلیل بیماری و تزریقات انجام شده بر روی گاو بیمار با نظارت ناظران دامپزشکی ضبط شد.

وی افزود: نمونه‌گیری از لاشه‌های مشکوک اخذ و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد که پس از انجام آزمایشات و دریافت نتایج آزمایشگاهی مبنی بر وجود باقیمانده دارویی در لاشه‌ها، تمامی گوشت استحصالی از آن به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال در شرایط کاملا بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

دکتر علیزاده با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دامپزشکی، نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه است، گفت: بازرسی و نظارت بر کشتارگاه بیرجند روزانه قبل و بعد از کشتار، توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند در خصوص مصرف آنتی‌بیوتیک افزود: علی رغم اثرات مفید آنتی‌بیوتیک، اثرات سوء آنها نیز ممکن است باعث ایجاد عوارض زیانباری در دام‌ها و انسان شود که وجود باقیمانده آنتی‌بیوتیک در لاشه دام‌های ذبح شده و انتقال آن به بدن مصرف‌کنندگان یکی از اثرات زیانبخش است.

دکتر علیزاده از مردم خواست گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز عرضه یا قصابی‌های مجاز تهیه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را با شماره ۱۵۱۲ و یا شماره تماس ۳۲۲۱۴۳۶۱ اطلاع دهند.


نظر شما
ادامه