کد خبر: ۴۳۱۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس شبکه دامپزشکی بیجار از کشف و جمع آوری ۱۶ قلم داروی دامی غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته از داروخانه های دامپزشکی این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان ، «دکتر اسکندری» اظهار داشت :ارزش تقریبی این مقدار دارو ۵۰ میلیون ریال برآورد شده که در قالب نظارت و کنترل دارو در داروخانه‌های دامپزشکی کشف و معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام کارشناسان این داروها غیرقابل مصرف تشخیص داده شدند، افزود: مصرف داروهای غیر‌مجاز و تاریخ مصرف گذشته تاثیری در بهبود بیماری دام ندارد بلکه خسارت های جبران ناپذیری نیز برای دامداران در پی خواهد داشت.

دکتر اسکندری از دامداران بیجاری درخواست کرد هر گونه مواد دارویی مورد نیاز دام‌های خود را تنها از داروخانه‌های معتبر و زیر نظر کارشناسان دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با تلفن گویای ۱۵۱۲ یا تلفن های شبکه دامپزشکی بیجار ۳۸۲۲۳۹۹۱ و ۳۸۲۲۳۶۶۸۴ تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دام پرور کشور محسوب می شود که سالانه نزدیک به ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر از این تعداد دام تولید می‌شود.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
ای کاش آمار تب برفکی، لمپی اسکین و بیماری هایی که در استان شایع می باشد را نیز می دادید.همه فکر میکنند دامپزشکی کردستان بی عیب و نقص است
نظر شما
ادامه