کد خبر: ۴۳۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر



«حجت الاسلام و المسلمین کلانتری» در دوره آموزشی ناظرین شرعی در گیلان گفت کمتر سازمانی با ارائه طیف گسترده ای از خدمات، با زندگی و شئونات مردم مرتبط است و افزود سازمان دامپزشکی هم در نظارت شرعی و هم در نظارت بهداشتی، یک سازمان تاثیرگذار بر افکار مردم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی گیلان، صبح امروز دوره آموزشی ویژه ناظرین شرعی در سالن کنفرانس اداره کل دامپزشکی گیلان برگزار شد .

پس از ارائه گزارش مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی گیلان، حجت الاسلام رضا علی فدایی، «دکتر سهراب عاقبتی» مدیر کل دامپزشکی گیلان به تعطیلی 37 کشتارگاه سنتی در سال‌های گذشته اشاره کرد که از زمان مدیران کل قبلی و از حدود دهه 70 کلید خورد، عاقبتی گفت این سیاست با تغییر مدیران دستخوش تغییر نشد و با همکاری جمعی ، به مرور کشتارگاه‌های سنتی یکی پس از دیگری تعطیل شدند و در نهایت در سال 95 ، پنج کشتارگاه سنتی باقیمانده نیز تعطیل شد.

وی افزود در حال حاضر سه کشتارگاه صنعتی دام، یک کشتارگاه منطقه‌ای در دیلمان و 8 کشتارگاه صنعتی طیور در استان فعال است. مدیر کل دامپزشکی گیلان با اشاره به سختی‌های کار در کشتارگاه چه به لحاظ ساعت غیر متعارف انجام وظایف و اینکه اصولا امور نظارتی، کار سخت و پیچیده‌ای است، از همه فعالان این عرصه قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور در جمع ناظرین شرعی در استان گیلان اظهار داشت همه کشتارگاه‌ها در استان گیلان صنعتی است و استانداردهای لازم را داراست و از این نظر بعنوان یک استان نمونه است .

وی با بیان اینکه شاید کمتر سازمانی مثل سازمان دامپزشکی کشور با ارائه طیف گسترده ای از خدمات، با زندگی و شئونات مردم مرتبط باشد افزود سازمان دامپزشکی هم در نظارت شرعی و هم در نظارت بهداشتی، یک سازمان تاثیرگذار بر افکار مردم گذار است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد، از وظایف دینی ما رساندن غذای طیب و پاک به دست مردم است، و اگر غذای غیر طیب در جامعه مصرف شود آثار وضعی خود را بر شئونات مردم خواهد گذاشت و چه بسا بخشی از ناهنجاری‌های موجود جوامع بشری حاصل استفاده از این ماکولات و مشروبات است.

کلانتری با اشاره به اینکه امروزه دنیا به سمت استفاده از غذای حلال در حرکت است گفت از جنبه اقتصادی شاید هیچ گردش مالی در دنیا به اندازه گردش مالی حلال تاثیر گذار نیست و افزود غذای حلال 30 درصد گرانتر از غذای غیر حلال است و دنیا از آن استقبال کرده است و حتی کشورهای غربی 40 تا 60 درصد محصولات گوشتی خود را با برند حلال وارد بازار می کنند و این موضوع اهمیت بحث غذای حلال را می‌رساند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور به ناظرین شرعی گفت که به تاثیرگذار بودن خود در زندگی مردم باور داشته باشند و در این راستا باید قانون را رعایت کنند و بعد شرعی نظارت را بطور کامل دنبال کنند و در کشتارگاه حضور مستمر و مثمر ثمر داشته باشد.




انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
United States of America
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
به جز حقوق ناظر شرعی، تولید محصول حلال چه افزایشی در قیمت محصول نهایی داره که باید 30 درصد گرونتر باشه؟ آیا این نشانه ضعف و سوئ استفاده در تولید نیست؟ بماند که تولید 40 تا 60 درصدی محصولات با برند حلال در کشورهای غربی بدون ارائه منبع معتبر جای بحث دارد!
نظر شما
ادامه