کد خبر: ۴۳۳۷۶



اولین جلسه هم‌اندیشی شرکت‌های پخش دارو و واکسن استان اصفهان در سالجاری به ریاست «دکتر کشتکار» و با حضور مدیران و مسئولین فنی شرکت‌های پخش برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، دکتر سید رضا موسوی رییس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت، تقویت بخش خصوصی در راستای نیل به اهداف سازمانی جزو اولویت‌های اداره کل دامپزشکی استان می‌باشد و یکی از بخش‌های مهم در این زمینه زنجیره، پخش و توزیع دارو و واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در استان می‌باشد .

وی با اشاره به اهمیت زنجیره سرد نگهداری و توزیع دارو و واکسن در حفظ کیفیت آن، افزود با پیشرفت و افزایش تراکم مراکز پرورش دام و طیور، که سبب شده عوامل بیماریزا به راحتی در جمعیت دام و طیور کشور گسترش یابد، علمی‌ترین راه در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، استفاده از مواد بیولوژیک مانند واکسن‌ها و داروهای جدید می‌باشد که می‌طلبد شرکت‌های پخش دارو در حفظ شرایط مناسب نگهداری این گونه مواد کوشا باشند .

دکتر موسوی با تأکید بر رعایت ضوابط، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی توزیع دارو در بین داروخانه‌های استان بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، خاطرنشان کرد: این اداره کل با توزیع دارو و واکسن در خارج از این چرخه بشدت برخورد کرده و متخلفین را به مراجع قضایی معرفی می‌کند .

دکتر نجف، کارشناس تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، با اشاره به اینکه 13 شرکت استانی و 2 شرکت سراسری پخش دارو و واکسن ثبت شده در استان اصفهان مشغول به فعالیت می‌باشند بیان داشت: این شرکت‌ها در چندین دوره بازدید، مورد ممیزی قرار گرفته‌اند و با رفع نواقص و ارتقاء ساختار تعدادی از انبارهای شرکت‌های پخش، شرایط مناسبی را جهت نگهداری و پخش دارو پیدا کرده‌اند .

وی در ادامه ضمن تشکر از حضور مدیران و مسئولان فنی شرکت‌های پخش استان بیان داشت در این جلسه بر موضوعاتی از جمله: ارائه فاکتورهای رسمی واجد تاریخ تولید و انقضاء دارو و واکسن به داروخانه‌ها و مراکز نگهداری واکسن، حساسیت در کنترل ثبت دما و رطوبت مجاز انبارها و خودروهای حمل و توزیع در این فصل، دپوی استراتژیک دارو و واکسن استان، گزارش به موقع کمبودهای احتمالی دارو و اکسن به این اداره کل و ارسال به موقع و دقیق آمار به دفتر دارو و درمان اداره کل دامپزشکی، تأکید گردید و مواردی نیز به تصویب رسید .

دکتر نجف تأکید کرد یکپارچگی و تصمیمات مشترک در راستای هماهنگی شرکت‌ها می‌تواند در پیشبرد اهداف بهداشتی دامپزشکی مؤثر باشد.

در پایان این جلسه انتخاباتی جهت تعیین نماینده شرکت‌های پخش استانی برگزار گردید و از بین کاندیداهای نامزدی این پست، دکتر اکبر بزرگزاد بعنوان نماینده شرکت‌های پخش و توزیع استان انتخاب گردید تا در تعاملات و تصمیم‌گیری‌های آتی این اداره کل در خصوص شرکت‌های توزیع دارو و واکسن، شاهد حضور پررنگ‌تر نماینده این حوزه باشیم.


جلسه هم اندیشی شرکتهای پخش دارو و واکسن در استان اصفهان برگزار شدجلسه هم اندیشی شرکتهای پخش دارو و واکسن در استان اصفهان برگزار شد
 
 
نظر شما
ادامه