کد خبر: ۴۳۶۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

آسیب به سلول های ایمنی در دوران بارداری می تواند بر رفتار جنسی در فرزندان تاثیر بگذارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، علاوه بر ژنتیک عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر تعیین نوع رفتارهای جنسی فرزندان حیوانات موثرند.

طبق تازه ترین یافته های بدست آمده از تحقیقات پژوهشگران دانشگاه های اوهایو و مریلند آمریکا، نوع خاصی از سلول های ایمنی، که به عنوان سلول های ماست (Mast) معروفند، نقش مهمی را در تعیین تظاهر خصوصیات جنسی نر یا ماده در حیوانات ایفا می کنند.

بررسی های صورت گرفته در این پژوهش ها نشان داد هنگامی که سلول های ماست در موش های نر جوان خاموش شدند، رفتار جنسی ماده از آنها در زمان بلوغ مشاهده شد. همچنین، وقتی که این سلول ها در موش های ماده جوان فعال شدند، حیوانات مذکور در زمان بزرگسالی از خود رفتار جنسی نر نشان دادند.

نتایج مطالعه حاضر نشان می دهد که سلول های ایمنی نمو رفتارهای جنسی را هدایت می کنند، بنابراین ممکن است واکنش های آلرژیک، آسیب و یا التهاب در طی دوران بارداری بر رفتار جنسی فرزندان حیوانات مختلف از جمله انسان تاثیرگذار باشد.

گفتنی است کلمه ماست به معنی فربه و از زبان آلمانی گرفته شده است. سلول های ماست یا ماست سل ها از پیش سازهای میلوئیدی در مغز استخوان منشاء گرفته اما در زمره سلول های خونی نیستند بلکه در بافت ها حضور دارند به ویژه در بافت هایی مانند پوست، ریه ها، مجرای گوارشی و مخاط بینی که با محیط خارج تماس بیشتری دارند، به عبارت دیگر در مواضع ورود آنتی ژن قرار دارند. بنابراین موقعیت آناتومیک آنها به گونه ای است که برای آغاز و تقویت پاسخ به بسیاری از چالش های آنتی ژنی مناسب است. این سلول ها قدرت فاگوسیتوز، عرضه آنتی ژن و تولید سایتوکاین دارند و یکی از منابع اصلی TNF (عامل نكروز تومور) در شروع پاسخ ایمنی و فراخوانی نوتروفیل ها به موضع التهاب هستند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
سبحان الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
قابل توجه همکاران
نظر شما
ادامه