کد خبر: ۴۴۰۳۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
بر اساس آمار اداره ایمنی و بهداشت معادن آمریکا:
احتمال آسیب در شاغلین حرفه دامپزشکی ۱۲.۱ درصد است در حالی که احتمال آسیب کارگران معادن زغال سنگ تنها ۳.۳ درصد برآود شده است ...
 

حکیم مهر: احتمال آسیب در شاغلین حرفه دامپزشکی ۱۲.۱ درصد بوده که ۳۶۷ درصد بیشتر از احتمال آسیب کارگران معادن زغال سنگ است!

به گزارش حکیم مهر، گفته می‌شود که استخراج زغال سنگ از معادن زیرزمینی «بسیار خطرناک» است و بنا بر آمار منتشر شده از سوی اداره ایمنی و بهداشت معادن امریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۵ خورشیدی) احتمال اینکه یک کارگر در هنگام کار معادن زغال سنگ آسیب ببیند، ۳.۳ درصد برآورد شده است. هر چند هدف این است که در هیچ حرفه‌ای هیچ نیروی انسانی آسیب نبیند، اما این احتمال ۳.۳ درصد را با درصد احتمال آسیب کارگران در سایر صنایع و حرفه‌ها مقایسه کنید.

 این درصدها را نیز اداره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای امریکا منتشر کرده است. احتمال آسیب کارگر در کشاورزی، جنگل‌بانی، ماهیگیری و شکار ۵.۷ درصد، شهربازی ۶ درصد، خدمات‌رسانی به خودروهای زرهی ۶ درصد، ساخت‌وساز ۸.۲ درصد، تولید کفش، پوتین و انواع پاپوش ۵.۶ درصد، بیمارستان‌ها ۷.۸ درصد، خدمات پرستاری و مراقبت‌های پزشکی ۶.۲ درصد، تجهیزات اسکی ۸.۳ درصد و خدمات دامپزشکی ۱۲.۱ درصد است.

 برای نمونه، کارگری که در یک بیمارستان آمریکایی مشغول است، بیشتر از ۲ برابر کارگری که در معادن زغال سنگ این کشور اشتغال دارد، مستعد آسیب‌پذیری است. به طور کلی توجه زیادی به امنیت محیط کار در پروژه‌های معدنی می‌شود. روزنامه یواِس‌آتودِی در گزارشی که در سال گذشته میلادی منتشر کرد، مجموع مرگ و میر رخ داده در معادن زغال سنگ امریکا را در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۵ مورد عنوان کرد که ۸ مورد از این مرگ‌ومیرها در ایالت وِست‌ویرجینیا و ۲ مورد در ایالت کنتاکی رخ داده بود و ایالت‌های آلاباما، کلورادو، مونتانا، پنسیلوانیا و وایومینگ نیز هر کدام یک مرگ را تجربه کردند.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
1
آقا شما که میدونید پس تسری را بدید دیگه!
چرا وقتی دیوان عدالت اداری رای به پرداخت حق تسری به کارکنان دامپزشکی میده خود مسئولین دامپزشکی میرن و همه چی را خراب میکنن؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
1
احتمال زیاد جواب مسئولین ایران به این سوال خیلی راحت هست،برید طرف شغل های بی خطر!!!لگد گاو یه طعم دیگه داره.البته بنده شانس آوردم در نوجوانی ورزش رزمی کیوکوشین رو به خوبی یاد گرفته بودم با این مسئله خیلی کم مشکل داشتم.حیوان بیچاره مونده بود من چطور ضربات لگد که به این خوبی می زنه رو جا خالی می دم.حتما با خودش فکر می کرده،دفعه قبل که خوب به هدف می خورد الان چرا نمی تونم به این یکی بزنم!!!!با کل علامت تعجب.تا حیوان درگیر حل این مسئله بود من اون رو معابنه کرده و داروهای سری اول رو تزریق می کردم.خیلی فیلم و ادا درمیاورد ولی نمی دونست که رفتار و اداهای این حیوان رو موقعی که می خواد لگد بزنه می دونستم.
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
دامپزشک عزیز!
شما ظاهرا دوره روانشناسی دام سنگین را هم پاس کردید و خاطر شریفتون نیست از کجا میدونستید گاو الآن داره فکر میکنه که چرا به شما ضربه ۳امتیازی نمیتونه بزنه؟!
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
1
صدمات روحی این شغل بیشتر از صدمات فیزیکی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
1
دانستن اینن موضوع وقتی رضایت بخش هست که مزایای مشاغل سخت رو هم پیگیری کنید ،الان همکار واکسیناتور ۵۰
سا له رو داریم میفرستیم واکسیناسیون که واقعا در توانش نیست
نظر شما
ادامه