کد خبر: ۴۴۵۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی:
«مهرداد لاهوتی» افزود: یادم هست در دوران کودکی دامپزشکی آنقدر وظیفه خودش را درست انجام می‌داد که به داخل روستاها می‌آمد و حتی مرغ‌ها را واکسینه می‌کرد ...
 

حکیم مهر: رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی درباره طرح «هر روستا، یک دامپزشک» گفت: پیشنهاد می کنم حداقل در هر مرکز دهستانی یک دامپزشک داشته باشیم.

به گزارش حکیم مهر، «مهرداد لاهوتی» به عنوان میهمان تلفنی در برنامه «افق روشن» رادیو سلامت، گفت: امروزه یکی از مشاغلی که روستاییان عزیز ما به آن مشغول هستند، دامداری است. اقتصاد روستا که از اهمیت زیادی برخوردار است، وابسته به تولید دام و محصولات کشاورزی می باشد. باید اقتصاد روستا را تقویت کنیم و واکسینه کردن دام ها اهمیت زیادی از نظر اقتصاد روستاییان دارد.

وی افزود: بنده بچه روستا بودم، یادم هست در دوران کودکی دامپزشکی آنقدر وظیفه خودش را درست انجام می داد که به داخل روستاها می آمد و حتی مرغ ها را واکسینه می کرد. امروز کمتر به این مطلب توجه می شود و از آن طرف هم انتظار داریم روستایی در روستا زندگی کند.

لاهوتی تصریح کرد: امروز بخش اعظم گوشت مورد نیاز کشور را وارد می کنیم که به همین دلیل است که به اقتصاد روستاها توجه نکردیم. علت واردات بخش اعظم گوشت همین ها است.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از راهکارهای توجه به اقتصاد روستا همین حضور دامپزشکان است؛ من پیشنهاد می کنم حداقل در هر مرکز دهستانی یک دامپزشک داشته باشیم.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Czechia
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
انقدر دامپزشک بیکار دادید بیرون که نمیدونید با این همه دکتر بیکار چیکار کنید. مگر توی روستاها هم دامی باقی مونده تمام روستاها داره از خشکسالی و فقر خالی از سکنه میشه .به جای اینکار پذیرش دانشجو رو در این رشته کم کنید . دامپزشکی رو از وزارت جهاد کشاورزی جدا کنید بهش استقلال بدید یا به وزارت بهداشت الحاقش کنید. این راه کارهای من در آوردی رو هم بزارید برای خودتون.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
بودجه دامپزشکی باید افزایش پیدا کنه چ اشکالی داره ک ی دکتر کار تکنسین رو هم انجام بده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
به نظرم بهتر است که کلیه پستها و خانه های بهداشت خدمات دامپزشکی در دهستان ها به بخش خصوصی واگذار گردد. موجب کاهش عمده هزینه‌های دامپزشکی دولتی و خدمات بهتر و اشتغال بخش خصوصی می باشد
دکتر xy
|
United States of America
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
فکر نمیکنید خیلی دیر به این نتیجه رسیدید آقای لاهوتی ؟؟
دیگه جمعیت دامی نمونده توی روستاها که احتیاج به خدمات دامپزشکی باشه . بخاطر بیماریهایی که توی روستاها بوجود میاد و مردم احتیاج به دامپزشک دارن و یا حتی در مورد بهداشت و بازرسی گوشت حیوانات کشتار شدشون کسی نیست بهشون کمک کنه. بعد این همه سال چکار کردید واسه روستاها ؟؟ اون از کشاورزی اینم از دامداری. روستاها احتیاج به مهندس کشاورزی و دامپزشک و پزشک دارن . به همین دلیل روستایی ها واسه کار به شهرها میان.
آقای لاهوتی شما خودتو به عنوان دامپزشک جا بزن و برو توی روستاها و ببین چقدر مردم از شما کمک میخوان ۰ نه دارو دارن نه درمان نه بهداشت مواد غذایی.
نظر شما
ادامه