کد خبر: ۴۴۶۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر - به زودی با فراهم شدن ورود گاوهای خریداری شده، بزگترین گاوداری صنعتی و مکانیزه شمال غرب کشور در شهرستان شبستر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر امور دام استان جهاد کشاورزی این استان در حاشیه بازدید از شرکت دامپروری آذربایجان خاوری واقع در دیزج خلیل شهرستان شبستر با اشاره به اینکه این گاوداری در 110 هکتار زمین با اشتغالزایی مستقیم برای 110 نفر در هر فاز ایجاد شده است، گفت: ظرفیت کل این گاوداری 20 هزار راس و ظرفیت دام مولد 10 هزار راس بوده و سیستم بکار رفته در این واحد به صورت کاملا مکانیزه است که در صورت بهره برداری کامل سالانه در حدود 80 هزار تن شیر خام، 500 تن گوشت قرمز، چهار هزار راس گوساله نر و دو هزار راس تلیسه آبستن مازاد بر نیاز تولید خواهد کرد. گوساله های نر مازاد بخشی از نیاز واحدهای پرواربندی گوساله و تلیسه های آبستن مازاد نیز بخش قابل توجهی از نیاز واحدهای گاوداری شیری جدیدالاحداث استان را تامین خواهند کرد.

منوچهر باغبان حقی با اشاره به اینکه در این واحد گاوداری برای کنترل و مدیریت کارآمد گله از لحاظ تولید شیر، بهداشت، تغذیه، تشخیص و جداسازی دامهای فحل و بیمار از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده می شود، ادامه داد: این سیستم نرم افزاری قادر به ثبت رکورد شیر تک تک گاوها به صورت روزانه در هر وعده شیردوشی است. از دیگر تواناییهای این برنامه تشخیص و جداسازی دامهای بیمار، تعیین درصد چربی و پروتئین شیر، شمارش سلولهای سوماتیک و همچنین تشخیص و جداسازی حیوانات فحل است که این کار از طریق سنجش فعالیت حیوان به وسیله اکتیومترهای نصب شده بر روی گردن حیوان صورت می گیرد که داده های مربوطه توسط آنتهای نصب شده در هر سالن به پردازشگر مرکزی فرستاده می شود.

وی با اشاره به اینکه این واحد گاوداری با 517 میلیارد ریال اعتبار اولیه در دو فاز که فاز اول در 18 سالن با زیربنای 78 هزار مترمربع مسقف و 5/97 هزار مترمربع غیر مسقف ساخته شده و فاز دوم نیز در حال احداست است، افزود: تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان بر تولید محصول سالم و بهداشتی و کاهش قیمت تمام شده محصولات دامی بنا شده و واحدهای صنعتی بزرگ همچون شرکت دامپروری آذربایجان خاوری توانسته اند این هدف مهم را به صورت عملی به منصه ظهور رسانند.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک استان
|
-
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۳۰
0
1
این گاوداری مربوط به ....................... .......... پس کی بتونه
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۳۰
0
0
این گاوداری متعلق به ........ می باشد یکی از موفق ترین مدیران بخش خصوصی تبریز و از ...... .ما در تبریز به وجود چنین افرادی افتخار نموده و از ایشان به خاطر سرمایه گذاری در این عرصه به نوبه خود تقدیر و تشکر می نمایم .مطمن هستم که سایر سرمایه داران صنعت شکلات در تبریز برای سرمایه گذاری در این عرصه ترغیب خواهند شد و این باعث انقلابی مدرن در صنعت دامپروری استان خواهد شد و البته در این راستا چندین دامپزشک و تکنسین هم مشغول کار خواهند شد
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
2
1
آدرس گاوداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
ما بمقدار زیاد ذرت علوفه ای کاشت کرده ایم میخواهیم بفروشیم 09143113985
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
1
فروش باگاس .خوراکدام.ذرت علوفه بصورت بسته بندی وفله برای دامدارها..۰۹۰۲۴۹۶۰۹۳۱-۰۹۳۶۴۱۸۰۴۶۵باماتماس بگیرین
نظر شما
ادامه