کد خبر: ۴۴۷۱۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور:
«مهندس محمدرضا مومنی» افزود: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون ۱۷ دستورالعمل توسط اداره بهداشت سازمان دامپزشکی تصحیح شده است که امیدواریم این روند با قوت ادامه پیدا کند ...
 

حکیم مهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور ضمن اشاره به نقش حساس دامپزشکان در سلامت و امنیت جامعه، گفت: متاسفانه هیچگونه اعتباری از محل اجرای طرح تحول سلامت به دامپزشکی اختصاص داده نشد.

به گزارش حکیم مهر، «مهندس محمدرضا مومنی» پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در بیرجند، اظهارکرد: دامپزشکی به عنوان سازمان متولی تامین امنیت غذایی دارای رسالت سنگین و خطیری است.

وی افزود: امروزه تعداد قابل توجهی از بیماری‌هایی که انسان را درگیر خود کرده است از دام به انسان منتقل می‌شود، تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماری‌ها در عصر تکنولوژی این امر نشانه آن است که شعاری عمل کرده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی خاطر‌‌نشان کرد: از 20 نوع بیماری حاد مشترک بین انسان و دام، طی دو سال گذشته طغیان آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را داشته‌ایم که جلسات زیادی به منظور رفع این مشکل مشکل برگزار شد.

حساسیت‌های خاص وزیر بهداشت!

مومنی به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره‌ای داشت و افزود: متاسفانه به دلیل حساسیت‌های خاص هاشمی وزیر بهداشت و درمان، هیچگونه اعتباری از این محل به سازمان دامپزشکی که پایه تحول سلامت است، اختصاص داده نشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی افزود: برای رهایی از این مشکل نمایندگان مجلس باید وارد عمل شوند و در این مورد جلساتی را هم با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم.

وی از نیروهای دامپزشکی به عنوان سربازان خط مقدم دفاع از امنیت غذایی یاد کرد و گفت: آنچه مسلم است آنکه اگر این نیروهای گمنام و تلاش شبانه‌روزی شان نباشد، مواد غذایی سالمی در سفره ها نخواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی با بیان این‌که یکی از تاکیدات دامپزشکی توجه به نقاط مرزی است، ابرازکرد: خوشبختانه در سال های اخیر با کنترل‌های صورت گرفته کمترین کانون بیماری را در شرق کشور شاهد بوده‌ایم.

مومنی ضمن تاکید بر اصل پیشگیری، یادآور شد: تا پیشگیری به عنوان یک نهضت تبدیل نشود، نه تنها بیماری ها رو به کاهش نخواهد بود، بلکه روز به روز افزایش را نیز خواهد داشت که بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به نقش حساس دامپزشکان در بحث تعیین سلامت و امنیت در جامعه، بیان کرد: متاسفانه این شغل در پایین‌ترین سطح پزشکی قرار گرفته که منصفانه نیست.

اصلاح ۱۷ دستورالعمل سازمان دامپزشکی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی گفت: با تلاش های صورت گرفته تاکنون 17 دستورالعمل توسط اداره بهداشت سازمان دامپزشکی تصحیح شده است که امیدواریم این روند با قوت ادامه پیدا کند.

مومنی اظهار داشت: تغییر دستورالعمل ها را در دستور کار قرار دادیم و سال های گذشته مغایرت آنها مشکلاتی را ایجاد می کرد که امیدواریم با تصحیح دستورالعمل های دست و پاگیر نقش مهمی در حوزه سلامت مردم برداریم.

وی افزود: کاهش کانون تب برفکی در 2 سال گذشته برگرفته از کنترل دقیق و قرنطینه ای دامپزشکی در شرق کشور است و خراسان جنوبی نقش تعیین کننده ای در این مسیر دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: خراسان جنوبی یکی از محوری ترین مراکز پیشگیری از کانون های بیماری است به طوری که با بسیاری از بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام به خوبی مقابله کرده است.

وی بیان کرد: بدون شک اگر مقابله جدی صورت نگیرد امنیت غذایی مردم به خطر می افتد و در مرکز پروتئین سالم وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: نباید جامعه طوری باشد که وقتی یکی از 20 بیماری حاد مشترک بین انسان و دام پدید می آید تازه نقش دامپزشکی نمایان شود.

رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: با توجه به ورودی دانشجویان رشته دامپزشکی و تعداد دانش آموختگان و از طرفی بازار کار، این نحوه پذیرش اصولی نیست.

مشکلات موقعی آغاز شد که دانشگاه آزاد هم دانشجوی دامپزشکی جذب کرد!

«دکتر رضا کمیلی» افزود: مشکلات دانش آموختگان دامپزشکی موقعی آغاز شد که دانشگاه آزاد هم دانشجوی دامپزشکی جذب کرد.

وی گفت: مگر برای جذب دانشجو نباید بازار کار مورد بررسی قرار گیرد و در رشته ای که بازار کار کمی دارد چرا باید این مقدار از دانشجو جذب شوند؟

وی بیان کرد: مشکل اشتغال دانش آموختگان دامپزشکی مربوط به خراسان جنوبی نیست بلکه در سطح کشوری است و در چند سال گذشته با همدلی بخش دولتی و خصوصی اقدام های مثبتی در زمینه ارتقای کمی و کیفی دامپزشکی برداشته شده اما آنچه مسلم است جایگاه دامپزشکی باید ارتقا یابد.

افزایش 25 درصدی تولید در کشور با اقدامات دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم گفت: امروز خانواده دامپزشکی اعم از دولتی و خصوصی برای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ و صیانت از سرمایه دامی استان از هیچ تلاشی چشم پوشی نمی کنند.

«دکتر محمد اصغرزاده» افزود: دغدغه دامپزشکی امروز تولید سالم است و این اقدامات به مسیری هدایت می شود تا تولید کننده دغدغه مسایل بهداشتی را نداشته باشد.

وی اظهار داشت: اقدامات دامپزشکی در چند سال گذشته منجر به افزایش 25 درصدی تولید در کشور شده است که امیدواریم با توجه به جدیت مقابله با بیماری ها در استان افزایش چشمگیری در این زمینه شاهد باشیم.

 

منبع: خاورستان و ایرنا

 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
با سلام خدمت معاون محترم سازمان
آقاي مومني عزيز برادر بزرگوار اون زماني كه طرح تحول سلامت بودجه داشت شما و قبل از شما نتونستيد بودجه اي از اين طرح رو بگيريد حالا كه بودجه اون تقريبا هيچ شده شما ميخواهيد بودجه طرح تحول سلامت بگيريد؟
به قول قديمي ها اين گوري كه بالاي سرش گريه ميكنيد مرده اي داخلش نيست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
بیابید کلاه خودمان را منصفانه قاضی کنیم:
حضرت عالی چگونه انتظار دارید که وزارت بهداشت اعتبار طرح سلامت را که با چالش، مباحثات و منازعه شدید و حتی مخالفت برخی از پزشکان مجلس از جمله دکتر پزشکیان معروف نایب رئیس مجلس به دست آورده است به سازمان دامپزشکی که زیر مجموعه خودش نیست و در جهادکشاورزی است تحویل دهد؟!!

لز طرف دیگر تکالیف و نحوه هزینه کرد طرح سلامت در قانون بودجه مصوب کاملا روشن است و چنین اجازه ای را نمی دهد که در جای دیگر خرج شود@

اگر وزیر محترم جهاد کشاورزی نه عینا بلکه حداقل اعتبار و نفوذی مشابه با وزیر بهداشت داشت و برای دامپزشکی و اهداف والای آن واقعا ارزش قائل بود می توانست مستقیما برای دامپزشکی از مجلس بودجه اختصاصی بگیرد.

در حالی که مطمئنا اگر سازمان مستقل دامپزشکی همانند سازمان عنلیاتی و مستقل غذا و دارو زیر شخص وزیر بهداشت بدون هیچ گونه ادغام و تداخل قرار می داشت،
به دلیل نقش های حیاتی سازمان دامپزشکی در حفظ بهداشت و سلامت مردم و حرف شنوی بالای نمایندگان از هرگونه اقدام ضامن بهداشت عمومی، 
وزارت بهداشت به راحتی می توانست بودجه متناسبی را برای دامپزشکی اخذ کند و بسیاری از طرح های معوق و بر زمین مانده سازمان دامپزشکی و موسسه تحقیقاتی رازی به سرانجام می رسید و سازمان نظام دامپزشکی از آنچنان اقتداری برخوردار می شد که یک کارگر مرغداری در ....... علم فروشی دانشگاه بافت جرات نمی کرد که آن را به سخره بگیرد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
به نظر من اگر سازمان بسیاری از وظایف تصدیگری خود را که به شکلی حاکمیتی می دانند به بخش خصوصی واگذار نماید با همین بودجه در اختیار می‌تواند بسیار موثر تر از شرایط کنونی باشد. موضوعی که در سازمان دامپزشکی بیش از هر چیزی موجب عقب ماندگی این سازمان تخصصی شده است موضوع عدم شایسته سالاری، تیم بازی و عدم همبستگی بین بخش‌های خصوصی و دولتی حتی بین بخش های دولتی و خصوصی به شکل مجزا می باشد. با آرزوی سلامتی برای تمامی عزیزان این حرفه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
..... اگه میتونید شما هم مثل وزیر بهداشت ...... بودجه بگبرید نه اینکه ....... بخواید تکه ای از بودجه دیگران رو بکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
جناب مهندس عزیز عرض می شود اعتبارات سلامت، اعتبار خاص وزارت بهداشت است، اعتبار عام نیست. بهتر است که خودمان دست به کار شویم. مثلاً اوناا نمی توانند از اعتبارات ملی بروسلوز در اختیار سازمان دامپزشکی درخواست اعتبار نمایند، این اعتبار خاص سازمان دامپزشکی است هرچند که هدف آن با وزارت بهداشت مشترک باشد.. لطفاً بی خیال شوید. به آب در هاون نکوبید مسیر مجزا را انتخاب کنید حتماً موفق هستید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
حساسیتهای خاص وزارت بهداشت یا حساسیت های یک عده کوچک در دامپزشکی که به خاطر حفظ منافع مانع از الحاق به سیستم بهداشتی کشور میشوند.
همکار
|
-
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
پیشنهاد: از مجلس و اعضای محترم کمسیون کشاورزی برای تخصیص اعتبار کمک بگیرید تعامل با مجلس دیده نمی شود.
نظر شما
ادامه