کد خبر: ۴۵۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بسیاری از مواقع، همپوشانی مدیریت تولید، مدیریت بهداشتی و مدیریت بازار را با هم هماهنگ نمی‌کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» که در مشهد و در بازدید از موسسه دامپروری آستان قدس رضوی حضور یافته بود افزود: برای ادامه تولید نیاز داریم تا این سه مولفه همواره پیوست یکدیگر باشند تا تولیدات ما به نقطه ایده آل برسد.

وی گفت: باید نگاه جدیدی به دامداری داشته و در این زمینه به دام سبک توجه خاص داشته باشیم.

دکتر رفیعی پور افزود: ضمن استقبال از پیشنهاد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، طرح احیای دام در واحدهای خرد روستایی را مناسب دانست.

وی گفت: در جهت حمایت از دامدار بایستی تولیدات دامدار به طور تضمینی خریداری شود و این دام جایگزین واردات شود تا سود این مبادله به دامدار برسد و برای این منظور می‌توان به هر استان سهمیه‌ای برای پوشش کاهش واردات داد.

دکتر رفیعی پور گفت: هلدینگهایی نظیر موسسه دامپروری آستان قدس رضوی می توانند نقش مهمی در تولید دام و گوشت قرمز داشته باشند و ضمن پیشگیری از اثرات سوء تحریم‌ها به دولت نیز کمک کنند تا سیاست‌های مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Vet
|
Canada
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
سلام.
از ریاست محترم سازمان دامپزشکی سپاسگزار ام.
آنچه که مطرح کرده آید، را اگر بدرستی اجرا نماییم، ضمن بهره وری بیشتر در صنعت دامپروری، صنایع وابسته نیز مورد سامان دهی قرار میگیرند. مسلما ما کمبود هایی در توسعه و حفظ نژاد های خوب دام سبک داریم، که امیدوارم در این راستا، همانند حفظ نژاد های اصیلی چون گوسفند نژاد شال، نژاد بختیاری، نژاد ماکویی و... کار و تحقیقات بیشتر انجام گیرد، متاسفانه در این مورد مهم چند سالی است که موضوع آمیخته گری نژاد های ایرانی و استفاده از نژاد هایی چون رومانوف موجب گردیده تا اصالت دامهای سبک ایران بسیار کم رنگ شود، اگر در حفظ نژاد های ایرانی، توجهات جدی مانند پرورش، بصورت صنعتی انجام گیرد، در آینده ای نچندان دور میتوانیم شاهد، افزایش و پیشرفت در این صنعت، در نتیجه افزایش جمعیت دام سبک کشورمان باشیم.
نظر شما
ادامه