کد خبر: ۴۵۱۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر



رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در دیدار با سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به رسالت خطیر دامپزشکی در جامعه، گفت :فعالیت‌های دامپزشکی حافظ جان و اموال مردم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه؛ «دکتر حبیب الله وفایی» در دیدار سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، با قدردانی از زحمات و فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی استان به خصوص در زلزله سال گذشته، افزود: سلامت و امنیت غذایی جامعه مرهون تلاش‌ها و زحمات دامپزشکی است.




او تاکید کرد که بر مسایل و مشکلات دامپزشکی و حجم فعالیت‌های این اداره کل واقفیم و تا جایی که توان داشته باشیم به دامپزشکی کمک می‌کنیم.

در ادامه این دیدار؛ سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز با اشاره به هزینه بر بودن فعالیت‌های این اداره کل خواستار افزایش میزان اعتبارات برای ارائه خدمات به جامعه هدف در استان شد.

«دکتر امید حاج محمدی» افزود: دامپزشکی جزو دستگاه های کاملا فنی با فعالیت‌های مشخص است و در راستای حفظ و صیانت از جامعه دامی استان و کمک به تامین و تولید فرآورده‌های خام دامی سالم تلاش می‌کند.




وی گفت: طرح‌های بهداشتی دامپزشکی به صورت مستمر در طول سال در سطح روستاها و در شهرها نیز تا در سطح مراکز عرضه فرآورده خام دامی اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کارهای دامپزشکی حساس، تاثیرگذار و هزینه‌بردار است که در صورت تامین مالی در این حوزه قطعا تاثیر شگرفی در ارتقاء سلامت مردم دارد که این مهم با معیار‌های مالی قابل قیمت‌گذاری نیست.

او یکی از فعالیت‌های دامپزشکی را اجرای طرح‌های مایه کوبی دانست و گفت: تعرفه های انجام خدمات از جمله خرید واکسن افزایش یافته و از این رو نیازمند حمایت‌های بیش از پیش مسئولان ارشد ازجمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هستیم.

وی به سمپاشی در مناطق زلزله زده و دفن بهداشتی دام‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز باتوجه به افزایش قیمت‌ها نیازمند کمک ویژه هستیم.

او اظهار داشت تا کنون در مناطق زلزله زده ۱۱ تن سم برای سمپاشی دام و جایگاه‌های نگهداری دام استفاده شده است.

دکتر حاج محمدی همچنین بر کمک در راستای تجهیز و تعمیر آزمایشگاه دامپزشکی مرکز استان نیز تاکید کرد و گفت: این آزمایشگاه به واسطه دارا بودن استانداردهای لازم و همچنین برخورداری از پیشرفته ترین سخت افزارها می‌تواند مرکزیت غرب کشور باشد.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خواننده
|
Brazil
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
موقع اعتباردادن میگن اول بهداشت انسان بعد مباحث آب و جاده و ....دامپزشکی آخر بار تهش باشه بیاد ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
و ایضا چمدان گردی خریداران گوشت
نظر شما
ادامه