کد خبر: ۴۵۵۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قائن گفت: افزایش بیش از حد نرخ برخی داروهای دامی نگران کننده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر رضا محمودی زاوه» گفت: در راستای تشدید طرح نظارت و کنترل قیمت اقلام دارویی داروخانه ها و در راستای کمیته رصد و پایش های شهرستان مورد بازدید و نظارت رئیس شبکه  دامپزشکی  قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به فعالیت پنج واحد دارویی، درمانی در این شهرستان نظارت بر فعالیت مراکز فوق در چارچوب وظایف و تعهدات برابر پروانه دریافتی ضروری است که در بازرسی های فوق از شرایط بهداشتی و فیزیکی مکان، امکانات، تجهیزات، حضور کارشناس، پاسخ گویی به ارباب رجوعان و مستند سازی فعالیتهای صورت گرفته و موجود بودن داروهای غیر مجاز و تاریخ گذشته بازدید و نظارت صورت می گیرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، برابر ضوابط و مقررات  تذکرات لازم به مسئولان بخشهای خصوصی دامپزشکی داده شده و در صورت تکرار احتمالی تخلف نسبت به اخطار کتبی و اقدام برابر ضوابط انجام می شود.

محمودی گفت: در بازدید های اخیر علاوه بر موارد ذکر شده نکته قابل توجه  قیمت اقلام دارویی بوده که متأسفانه در این بازدید ها شاهد افزایش بیش از حد نرخ برخی از اقلام دارویی بودیم .

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قائن افزود: مسئولان در رابطه با داروهای دامپزشکی باید اقدامات نظارتی و پیشگیرانه لازم را انجام دهند و از هرگونه کوتاهی در این زمینه خودداری نمایند، در غیر این صورت سلامت دام و طيور و در نهايت مصرف کنندگان به دلیل بالا بودن قیمت برخی از داروها و عدم استفاده یا استفاده از داروهای خارج از چرخه توزیع در معرض خطر خواهد بود و در این مواقع احتمال افزایش بی رویه داروهای تقلبی یا تاریخ گذشته را خواهیم داشت که با درایت مسئولان داروخانه های دامپزشکی شهرستان و نظارت دقیق کارشناسان دامپزشکی این موارد به حداقل خواهد رسید.

وی اظهار کرد: مدیریت این مهم باید از سطح ملی پیگیری و رصد شود زیرا در سطح شهرستان از داروخانه های دامپزشکی تاکنون گزارشی از گران فروشی نه در گذشته و در حال حاضر نداشته ایم و به همین رویه نیز خواهد بود؛ مشکل اساسی و مهم در سطح کلان کشور در نظارت بر واردات و قیمت گذاری شرکت های وارد کننده و تولید کننده است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
آلزایمر
|
Germany
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
سلام
شما اصلا بفرمائید دارو گیر میاد اصلا هست ؟
دنبال رصد و پایش چی برادرم؟
دامپزشك دولتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
متاسفانه يكي از طرح هاي بي ربط اخير در دامپزشكي همين طرح رصد و پايش هست.
افزايش يا كاهش قيمت دارو چه ربطي به دامپزشكي داره؟مگه ما تعزيرات هستيم؟مگه ما صمت هستيم؟اينهمه كار عقب مونده مهم داريم حالا شديم مرصد قيمت دارو؟
برادران عزيز مگه فقط دارو افزايش قيمت داشته؟همه چي افزايش قيمت داشته خوب منطقا دارو هم افزايش پيدا ميكنه.
بجاي ايجاد طرح رصد و پايش اثر بخشي دارو،رصد و پايش مقاومت آنتي بيوتيكي و... افتاديم دنبال رصد و پايش قيمت دارو.
واقعا داريم به كجا ميريم؟
نظر شما
ادامه