کد خبر: ۴۵۶۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بیرجند گفت: مردم نگران تحریمها نباشند؛ بیش از 2 سال ذخیره مواد اولیه در مراکز تولید واکسن، دارو و مواد بیولوژیک دامپزشکی کشور وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر علیرضا رفیعی پور» گفت: بر اساس آمار گرفته شده از مراکز تولید واکسن، دارو و مواد بیولوژیک در کشور، هم اکنون بیش از 2 سال ذخیره مواد اولیه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 95 درصد دارو و واکسن مورد نیاز در کشور در داخل تولید می شود، افزود: در حوزه دامپزشکی هم پارسال در کشور بیش از 70 درصد بیماریهای مشترک بین انسان و دام و بیش از 30 درصد بیماریهای دامی همچون تب برفکی در کشور کاهش یافته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه مردم می توانند به راحتی در تولید و تامین مواد غذایی در حوزه کشاورزی کمک رسان باشند، افزود: هم اکنون در حوزه تولید مواد غذایی استراتژیکی از جمله گوشت مرغ، تخم مرغ، شیر، عسل و آبزیان هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها در تامین گوشت قرمز علاوه بر تولید گوشت در داخل به حدود 100 هزار تن گوشت قرمز برای وارد کردن به کشور نیازمندیم.

وی افزود: با عملکرد خوب دامپزشکی خراسان جنوبی از دو سال قبل تاکنون، این استان جزو استانهای پاک در حوزه بیماریهای دام بوده است که می توان به عنوان الگو در حوزه امنیت غذایی و بهداشت عمومی و از همه مهمتر تجارت بین الملل معرفی شود.
 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
چیزی نمونده که از واکسیناسیون دامها بی نیاز بشیم وهمین مواداولیه روهم صادر کنیم چون دامی نمونده قاچاق تب برفکی لمپی وآنترو و...وسومدریت مسئولین ریشه هرچی تولید ودامپروری وعشق مردم به اینکاراروخوشکوتده وعده به کدوم دام ودامدار میدید
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
ببخشید میشه بگین الان که تازه تحریم ها شروع شده توضیع واکسن انترو توکسمی در چه وضعیتیه؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
لطفا واکسن دوگانه نیوکاسل انفلونزا شرکت رازی رو برای من بفرستید.( تولید جدید)
اصلا تولیدی هم مونده؟!!!!
ناشناس
|
Austria
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
رییس جمهورمون دیماه، دلار ۴۲۰۰ تومنی گفت مردم نگران نباشن ۶ ماه بعدش دلار شد ۲۰ هزار تومن. بعد گفت نگران کالاهای اساسی نباشن صد در صد همه چی گرون شد. حالا ایشون میفرمایند نگران نباشید خدا میدونه چه بلایی قراره سر دامدار بیاد و شرمندگیش برای دامپزشک ها بمونه. میشه الان بفرمایید واکسن تب برفکی چی دارید؟ نکنه دوباره واکسن هندی رو دقیقه ۹۰ بیارید پدر دامدار رو در بیارید.
اونوقت ............ همه چی رو گردن دامدار میندازید مثل پارسال همین موقع ها
ناشناس
|
Austria
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
خراسان جنوبی به خاطر خشکسالی فجیع و اقدامات مدبرانه مسئولین محترم دیگه دامی نداره که بخواد بیماری دام اونجا وجود داشته باشه. از زحماتتون تشکر میکنیم که دامداری ها یکی یکی دارن نابود میشن و شما با افتخار اعلام میکنین دیگه بیماری دامی نداریم. مثل مرغداری ها که بخاطر نبود نهاده جمع شدن و شما خوشحالین بخاطر اقدامات پیشگیرانه شما کانون آنفلوانزا نداریم!!!!!!!!
همکاردامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
این بیانیه مرا یاد خاطره ای می اندازد که بیان داشت ......................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
دکتر رفیعی پور عزیز واقعا متاسفم
لطفا بفرمائید چند قلم ماده اولیه دارویی داریم که بیش از دو سال می شود انبار نمود واقعا حرفهای ...................
دکتر عزیز در بررسی منحنی بیست ساله رخداد بیماری ها در خراسان جنوبی نشان می دهد که این استان شرایط پایداری دارد زیرا این استان فاقد ریسک فاکتورهای نگران کننده مانند استان های خراسان رضوی ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، کردستان ، فارس و غیره می باشد . بایستی برنامه کنترلی بیماری ها را بر اساس شواهد علمی و مستندات بین المللی ارائه شود و پس از ارزیابی علمی و فنی لازم آنوقت اعلام کنیم که برنامه کنترلی بیماری ها موفق بوده .
نظر شما
ادامه