کد خبر: ۴۵۶۱۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
 

«دکتر مرتضی راعی» در کانال «دامپزشکان ایثارگر» نوشت:

نام رازی برای دامداران نان نمی شود!

گفته شده واکسن آنتروتوکسمی در کشور وجود ندارد. این که چرا این واکسن زمانی آنقدر زیاد شد که تاریخش گذشت و رئیس موسسه رازی لیبلش را کند! و لیبل جدید زد که آن هم لو رفت و او را از ریاست انداخت، و حالا که واکسن وجود ندارد.

سازمان دامپزشکی طبق قانون سازمان دامپزشکی موظف است واکسن را چه از داخل و چه از خارج تامین کند.

موسسه رازی تولید کننده این واکسن است و هر سال به نوعی دست سازمان را در حنا می گذارد.

چه کسی باید پاسخگوی دامداران بی نوا باشد که بهترین دام آنها جلوی چشمشان جان می دهند و زیر خاک می روند.

موسسه رازی اگر توان تولید ندارد، حداقل اعلام نماید تا سازمان دامپزشکی در کوتاه مدت از خارج وارد و در بلند مدت زمینه تولید این واکسن حیاتی را در بخش خصوصی فراهم نماید.

موسسه رازی نیز یه سر تحقیق و توسعه خود برود و خوراک بخش خصوصی واکسن ساز را فراهم نماید.

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کارشناس دامپزشکی دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
جناب دکتر. شخصا احترام ویژه‌ای برای حضرتعالی قائلم، لیکن موسسه رازی چیزی جدا از سازمان دامپزشکی نیست. توجه داشته باشیم که اگر موسسه قوی باشد یعنی سازمان دامپزشکی قوی است. زیر سوال بردن موسسه رازی زیر سوال بردن سازمان دامپزشکی کشور است. باید همه مسئولین مرتبط با دامپزشکی، تلاش کنند تا چنانچه موسسه مشکلاتی برای تولید به موقع دارد، در اسرع وقت برطرف شود و انشالله در خط تولید بالایی قرار گیرد. که به نظر حقیر عمده ترین مسائل موسسه مانند سازمان دامپزشکی امور مالی و حمایتی است. پرداخت نکردن بدهی های بخش های دولتی و خصوصی به این موسسه می‌تواند یک محدودیت جدی برای توسعه به موقع این قسمت از بدنه دامپزشکی باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
متاسفانه روز به روز موسسه رازی که روزگاری بازوی توانمند سازمان دامپزشکی و حتی وزارت بهداشت
در تحقیق و توسعه واکسنها و فراورده های بیولوژیک کشورمان بود به علت سیاست های
تولید محورانه جهادکشاورزی
رو به قهقرا رفته است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
بسمه تعالی
۱- وقتی در جشن ۹۰ سالگی مؤسسه رازی که قاعدتا باید از زحمات آن تشکر و پرسنل آن تشویق شوند، جناب مهندس حجتی بعنوان سخنران ویژه اعلام میدارند که "امروز تولید در موسسه رازی حرام است" !!
۲- وقتی جناب دکتر ........... در طی چند سال تمام تلاش خود را به کار میگیرند تا واکسن سازی در موسسه رازی غیر اقتصادی و غیر علمی جلوه کند تا بهانه برای تعطیلی و ............. فراهم شود و در این راه تمام روحیات و علائق کارکنان سرکوب میشود .....
۳- وقتی واکسن تب برفکی در قرار دادی ........... به روناک واگذار میشود و ماهها پرسنل موسسه به مهاباد برده میشوند و واکسن را به نام روناک تولید میکنند ....
۴- وقتی قیمت دلار از ۱۰۰۰ به ۴۰۰۰ هزار تومان افزایش و بعد به ۱۷ هزار تومان هم میرسد اما منابع موسسه به این میزان افزایش نمیابد و سازمان حمایت هم اجازه افزایش به این نسبت را نمیدهد ....
۵- وقتی رئیس موسسه شیمیست میشود و برخی معاونان کم تجربه در حالی در قوانین موسسه تصریح شده که رئیس باید دامپزشک باشد و مثلا رئیس بخش باید عضو هیئت علمی باشد و حداقل ۱۵ سال سابقه داشته باشد ....
۶- وقتی سازمان دامپزشکی ۶۰ میلیارد بدهی خود را بدلایلی پرداخت نمیکند و ایضا وزارت بهداشت و موسسه در پرداخت حقوق پرسنل در زحمت است .....
۷- وقتی در عزل و نصب های نا پخته روابط عمومی موسسه هیچگاه پاسخ های معقول و مستند برای این سوالات و ایرادات ندارد و اطلاع رسانی نمیکند ....
۸- در مورد واکسن آنترو موسسه بیش از نیاز کشور که حدود ۸۰ میلیون دز است تولید کرده است اما بدلیل مباحث ارزی مانند رب و گوجه و .... انتقال آن به کشورهای همسایه دارای سود آوری است و بنظر قاچاق میشود و بارندگی های امسال هم مزید بر علت شده و .....

و دهها مورد دیگر به نظر میرسد تاختن یک جانبه به موسسه رازی منصفانه نباشد. البته مسائل آنقدر زیاد است که دراین مختصر نمیکند.
ناشناس
|
Australia
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
حکیم مهر به درستی در خبرهای قبلی اعلام کرد که گوسفند از کشور قاچاق می شود. گوشت گوسفند در حال حاضر جزو اقلام لاکچری محسوب می شود و قشر متوسط و فقیر قادر به خرید آن نیستند. دامداری که محصول لاکچری می فروشد به هیچ وجه بی نوا نیست. گوسفند با این قیمت قاچاق می شود چطور انتظار دارید واکسن آنتروتوکسمی با قیمت یک پنجم مشابه خارجی قاچاق نشود. اگر کل کارخانه های داروسازی ایران واکسن آنتروتوکسمی بسازند با این حجم قاچاق باز هم کمبود خواهیم داشت. تنها در یک دوره زمانی کوتاه مشکل کمبود واکسن آنتروتوکسمی در کشور نداشتیم و آن زمانی بود که قیمت واکسن واقعی شد و برای برادران قاچاقچی به صرفه نبود. کل نیاز کشور به آنتروتوکسمی ۶۰ میلیون دز است به شرطی که قیمت واقعی باشد. دوستانی که غیر کارشناسی نظر می دهند نه از تولید، نه از مصرف، نه از اقتصاد و نه از وضعیت نامناسب مرزهای کشور اطلاع صحیحی ندارند.
دامپزشک درد آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
حکیم مهر عزیز حلقه ضربه زدن به تولید داخلی در حال کامل شدن است .سازمان دامپزشکی می خواهد ضعف های نظارتی خود را بر مصرف صحیح واکسن ها و حتی کیفیت واکسن های مصرفی را با واردات حل کند آنهم وارداتی که هیچ کنترلی بر روی آنها صورت نمی گیرد .
وزیر نیز بدش نمی اید که موسسه رازی تعطیل شود زیرا واردات برای افراد و شرکت های وابسته سود بیشتری دارد .قطعا انتخاب مدیران ناتوان برای موسسه رازی و حتی سازمان دامپزشکی در راستای تحقق همین هدف است . برای جلوگیری ار آسیب جدی به صنعت دامپروری کشور و ایجاد نارضایتی مردمی ضروری است تا ارگان های نظارتی بطور جد وارد شوند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
تنها راه پایان این دردها و مشکلات جدا شدن موسسه رازی که روزگاری افتخار ایران بزرگ بود و سازمان دامپزشکی از وزارت سودمحور جهادکشاورزی بر مبنای اصل جهانی One Health است!
mona
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
سه ضلع تولید یک فرآورده شامل منابع مالی مناسب (منظور دریافت مطالبات معوقه)، مدیریت عالی و کارآمد، و افراد متخصص مرتبط می باشد. ودر صورت نقص و ناکارامد بودن هر یک از این اضلاع دچار مشکل اساسی در تولید خواهیم بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
هنوز مملکت از بهت و شوک ارزی ظاهرا خارج نشده است!! هنوز مسئولین محترم به عنوان مثال قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی را پس از گذشت 7 ماه نتوانسته اند تعیین کنند !!
این یک اصل طلایی در اقتصاد و مدیریت است: " اگر شما بازار را مدیریت نکنید، بازار شما را مدیریت میکند" !!
نظر شما
ادامه