کد خبر: ۴۵۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: چگونگی نظارت بر ذبح شرعی و حلیت گوشت یکی از مخاطرات مردم و مسوولان بوده که با وجود نظارت ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاه ها از بین رفته است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر امید حاج محمدی» روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: باید در کنارمشغله کاری از رهنمودهای روحانیت نیز استفاده شود و رجوع به علمای دینی امری ضروری است.

وی افزود: لباسی که بر تن روحانیت می نشیند به معنای همراهی و تبعیت از آنان است که ما را به باورهای شخصی نزدیک می  کند و از سویی هویت ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی، تلقی می شود.

وی یادآور شد، در مدت خدمتم در این اداره کل، شاهد ارتباط خوب پرسنل با نماینده های  ولی فقیه در دامپزشکی استان بوده ام و همه نماینگان گذشته با خاطره خوب این سمت را ترک کرده اند و اگر بگویم ارتباط دوستانه و حتی خانوادگی بین اعضا و نمایندگان ولی فقیه ایجاد شده گزاف نگفته ام.

در ادامه نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: اگر به آیات و روایات دینی نگاهی بیندازیم، موضوعات متعددی در زمینه غذا و اقتصاد حلال و تاثیر آن بر مومنان دیده می شود و از سویی لقمه حلال یکی از نشانه های تقوای مومنان می باشد و ایجاد آن برعهده سازمان دامپزشکی و حوزه نماینده ولی فقیه در این ارگان است.

«حجت الاسلام یوسفی نیا» افزود: در برخی روایات زمینه استجابت دعا لقمه حلال است و در برخی دیگر دینداری تنها از این طریق کسب می شود.

وی اضافه کرد: اگر کسی لقمه حرام بخورد ایمان از بدن وی خارج می شود این وظیفه حساس هم از نظر بهداشتی و هم شرعی برعهده این اداره کل در استان کرمانشاه است.

وی یادآور شد، به دلیل همین اهمیت، راه اندازی سازمان حلال در کشور در حال پیگیری است که معاونت حلال و بین الملل به دفتر مقام معظم رهبری پیشنهاد راه اندازی آن را داده است.

حجت الاسلام یوسفی نیا با بیان اینکه برخی کشورها بیشتر از ما از منفعت اقتصادی غذای حلال بهره مند شده اند، ادامه داد:  سالانه 3هزار و 500 تن ژلاتین وارد کشور می شود که وزارت بهداشت تنها از نظر بهداشتی آن را بررسی می کند.

وی با تاکید براینکه استفاده درست از برند حلال نیازمند آموزش های ویژه ای است، افزود: به دلیل اهمیت موارد فوق راه اندازی سازمان حلال و معاونت شرعی ضرورت دارد.

این مسوول اضافه کرد: نظارت حلال در کلیه کشتارگاه های کرمانشاه در حال انجام است که دامپزشکی کرمانشاه در رتبه نخست قرار دارد و تنها استانی هستیم که در دو بخش کوزران و سرمست ناظر داریم در حالی که برخی استان ها در شهرستان ها نیز ناظر ندارند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم، حجت الاسلام یوسفی نیا و دکتر حاج محمدی از زحمات هفت ساله «حجت الاسلام پرویزی پور» در زمان تصدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی تقدیر و برای «حجت الاسلام حمید میرزایی» آرزوی موفقیت کردند.

گفتنی است حجت الاسلام یوسف پرویزی پور  هم اکنون نماینده ولی وفقیه در سازمان شیلات کشور است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
سازمان حلال ایده فوق العاده ای است. درود بر پیشنهاد دهنده آن.
نظر شما
ادامه