کد خبر: ۴۵۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - در حالی که برای تأیید علت مرگ ببر وارداتی از روسیه که در باغ وحش پارک ارم تهران تلف شد باید زمان مورد نظر سپری شود و مرجع رسمی اعلام آن نیز قاعدتاً سازمان دامپزشکی است ، رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران با کذب خواندن ادعاهای مدیرباغ وحش تهران و در حالیکه محققان مشغول بررسی علت مرگ ببر هستند، علت مرگ را بطور قطع بیماری مشمشه اعلام کرد!

مدیر باغ وحش پارک ارم تهران درباره علت مرگ ببر سیبری گفته است: بر اساس آزمایش‌ها ببر سیبری پیش از آنکه به بیماری مشمشه مبتلا شده باشد FIV مثبت بوده است.

 امیر الهامی با بیان این که "روزی که ببر سیبری در پارک ارم جان داد دامپزشکان ببر را مورد آزمایش قرار دادند و اعلام کردند که این ببر، ضعف ایمنی بدنی داشته است و ممکن بوده به هر نوع بیماری مبتلا شود" اظهار داشته: اما هیچ کدام از حیوانات باغ وحش پارک ارم مبتلا به ایدز گربه‌سانان نیستند و مشخص است که پیش از انتقال به باغ وحش به این بیماری مبتلا بوده است.

اما در همین رابطه، دکتر ناصر نبی پور رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در واکنش به اظهارات امیر الهامی مدیر باغ وحش پارک ارم تهران گفت: اظهارات رئیس باغ وحش ارم کذب محض است و بیماری به نام «ایدز گربه‌سانان» وجود ندارد!

وی ادامه داد: این در واقع دعوای بین سازمان محیط زیست و باغ وحش ارم است و هدف از آن چیزی نیست جز متهم کردن و مقصر نشان‌ دادن طرف دیگر در جریان مرگ ببر سیبری درباغ وحش ارم.

نبی‌پور تاکید کرد: اگر ببرها ایدز داشتند پس دلیل مرگ شیرها و پلنگ‌های باغ وحش چیست؟ او تصریح کرد: به طور قطع این بیماری «مشمشه» است و از طریق گوشت آلوده «تک‌سمی‌ها» به شیرها و ببرهای باغ‌وحش منتقل شده است.

این دامپزشک با انتقاد اظهارات بدون دلیل کارشناسی مدیر باغ‌وحش تهران افزود: هیچ‌کس غیر از اداره کل دامپزشکی حق اظهارنظر در مورد علت دقیق بیماری گربه‌سانان باغ وحش ارم را ندارد.

البته این در حالی است که دکتر نبی پور خود نیز به این موضوع پایبند نبوده و زودتر از اداره کل دامپزشکی (تهران) علت مرگ ببر را اعلام کرده است!

اوادامه داد: در حال حاضر نمونه‌های گرفته شده از ببرمرده و بیمار باغ وحش وهمچنین شیرهای باغ وحش ارم در آزمایشگاه‌های معتمد اداره دامپزشکی در حال بررسی است و احتمالاً تا آخر وقت امروز نتیجه قطعی آن اعلام می‌شود.

رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکی کشور گفت: محمدباقر صدوق معاون محیط طبیعی سازمان حفاظ محیط زیست نیز در اظهارات خود تصریح کرده است که این بیماری "مشمشه" است.

او تاکید کرد: در صورتی که به طور قطع ثابت شود این بیماری مشمشه است، همه حیواناتی که علائم این بیماری را نشان داده‌اند باید کشته شده و در عمق دو متری زیر خاک دفن شوند و تمام محوطه باغ وحش ارم باید بوسیله سود سوزآور ضدعفونی شود.

 


 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاهين
|
-
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
0
0
احسنت به ايشان حداقل يك نفر پيدا شد به جاي ترس از اين و آن حقيقت را به مردم بگويد.
دامپزشک
|
-
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
0
0
باسلام تا دیر نشده بروند ببینند خرها را از کجا اوردند مرده بودند یا کسی انها راکشته بوده اگر خر یا حیوان دیگری در تماس باشون بوده بررسی کنند بیمار نباشند
همكار
|
-
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
0
0
فرمايشات آقاي دكتر نبي پور بسيار منطقي است و اظهار نظر به عهده دامپزشكس استان تهران است ولي براي اين كه اين منظور عملي شود و كسي به خود اجازه اظهار نظر ندهد ورود فوري سازمان دامپزشكي به موضوع است تا با استفاده از تجارب كارشناسان اداره بررسي ها و همچنين متخصصين دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران وموسسه رازي نسبت به شناسايي بيماري اقدام نمايد و آقايان بايد بدانند تشخيص بيماري براي جامعه دامپزشكي كشور جنبه حيثيتي داشته وبايستي با تمام وجود تلاش كرد نه اينكه آقاي دكتر اختيار زاده چهار روز بعداز تلف شدن ببر بگويد به استان تهران گفته ايم پيگيري كند و قطعا استان تهران هم به شهرستان يا ناحيه مي گويد و نهايت قضيه معلوم نيست چه از آب در آيد .
نظر شما
ادامه