کد خبر: ۴۶۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
عضو هیات مدیره انجمن صنفی واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام:
«دکتر امیر رضا بیدگلی» افزود: بر اساس اخباری که شنیده می‌شود، قیمت محصولاتی مانند مونو و دی‌کلسیم نسبت به ابتدای سال، دو تا سه برابر افزایش پیدا کرده‌اند ...


حکیم مهر: عضو هیات مدیره انجمن صنفی واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام با اشاره به مشکلاتی که در حال حاضر با شرکت های اروپایی برای انتقال ارز، ایجاد شده است، اظهار کرد: بسیاری از شرکت های اروپایی مبادلات غیرمستقیم را که از طریق شرکت های سوم مانند چین و صرافی های دیگر انجام می شود، نمی پذیرند که مشکلات بسیاری برای واردکنندگان دارو و مواد اولیه ایجاد شده است.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر امیر رضا بیدگلی» درباره وضعیت واردات داروهای دامپزشکی، گفت: در فاصله زمانی بین ۱۴ اردیبهشت تا ۱۴ آبان، ناهماهنگی های میان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و بانک مرکزی منجر به تاخیر و انجام نشدن بسیاری از سفارش ها شد.

وی ادامه داد: همچنین از آنجایی که از خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه ثبت سفارش امکانپذیر نبود، با کمبود کالاهایی مانند مونوکلسیم، دی کلسیم، انواع ویتامین های خالص و برخی از واکسن ها و بسیاری از داروها و ضدعفونی کننده ها را در بازار مواجه بودیم.

بیدگلی با انتقاد از اقدام نکردن به موقع مدیران وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و بانک مرکزی در این زمینه، گفت: می توانستیم جلوی بسیاری از مشکلات را بگیریم اما متاسفانه کسانی که در راس تصمیم گیری ها قرار دارند، به این موضوع بی توجهی کردند.

وی ادامه داد: دولتی ها به دانش و تجربه بخش خصوصی اعتماد نمی کنند و حتی برخی از آنها با عینک بدبینی به بخش خصوصی نگاه می کنند.

احتمال ورود کالای قاچاق و تقلبی به بازار

عضو هیات مدیره انجمن صنفی واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام با اشاره به اینکه کاهش عرضه افزایش قیمت ها را در این بخش به همراه داشت، گفت: حتی براساس اخباری که شنیده می شود، قیمت محصولاتی مانند مونو و دی کلسیم نسبت به ابتدای سال دو تا سه برابر افزایش پیدا کرده اند.

بیدگلی با اشاره به افزایش قیمت ها در بخش ویتامین ها نیز، اظهار کرد: برای نمونه، میزان نیاز کشور به ویتامین A ماهانه ۱۰ تن است، اما طبق آمار گمرک از ابتدای سال ۹۷ تا به امروز کمتر از ۳۰ تن ترخیص شده است.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن صنفی واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام، با توجه به وضعیت موجود، ممکن است نوع قاچاق و تقلبی کالاها هم وارد بازار شوند.

آماده همکاری با سازمان دامپزشکی برای تسریع روند ثبت داروها هستیم

بیدگلی با بیان اینکه مشکلات حوزه ثبت داروهای دامپزشکی کماکان وجود دارد، گفت: روند طولانی و مدارکی که گاهی اوقات بیش از حد نیاز است، در کنار نگاه بعضا نادرست به حوزه واردات از مشکلات این بخش به شمار می رود.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام، گفت: میانگین زمانی ثبت داروهای دامپزشکی گاهی تا سه یا چهار سال هم طول می کشد.

بیدگلی با تاکید بر اینکه انجمن به سازمان اعلام کرده است، آمادگی همکاری برای تسریع روند ثبت را دارد، اظهار کرد: ابتدا با تغییر و بهبود دستورالعمل ها که دکتر مهدوی نژاد و دکتر محمودان در این زمینه بسیار تلاش کرده اند، همچنین تغییر پروسه ها، فرآیندها و بهبود آنها و در نهایت با استفاده از توان تشکل ها، این امر امکانپذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: اقداماتی در زمینه تغییر و بهبود دستورالعمل ها انجام شده، اما درباره بهبود فرآیندها و استفاده از توان تشکل ها اقدام نشده است.

بیدگلی گفت: تشکل های متعددی در حوزه دامپزشکی مانند انجمن واردکنندگان، سندیکای تولیدکنندگان، انجمن خوراک دام و اتحادیه کارخانجات خوراک دام می توانند در این زمینه همکاری کنند.

فارماکوپه، آغاز حرکت رو به جلو صنعت داروهای دامپزشکی

عضو هیات مدیره انجمن صنفی واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام با اشاره به اینکه این انجمن بسیار علاقمند بود تا نقش پررنگ تری در برگزاری رویداد بزرگ نخستین نمایشگاه تخصصی داروهای دامپزشکی داشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه زمان سنجی این نمایشگاه با توجه به وضعیت شرکت های دارویی، کمبود کالاها و حتی احتمال تعطیل برخی از این شرکت ها در سال آینده، مناسب نیست.

وی افزود: همچنین نمایشگاه در روزهای آخر دسامبر برگزار می شود که اگر زمان بهتری انتخاب می شد، می توانستیم با انرژی بیشتر در این زمینه تعامل داشته باشیم و از آن بهره مند شویم.

عضوهیات مدیره انجمن صنفی واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام گفت: به هر حال این نمایشگاه آغاز حرکت رو به جلو برای صنعت داروهای دامپزشکی است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
به نظر میرسد تشکل ها در امر آزمایش و پایش دارو ها هم شرکت نماید تا مشخص شود کیفیت داروهای ایرانی چگونه است /
نظر شما
ادامه