کد خبر: ۴۶۱۷۵
تعداد نظرات: ۵ نظر


مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: دامپزشکی متولی کشتارگاه‌هایی دارای مجوز بوده که در این کشتارگاه‌ها موردی درخصوص ذبح الاغ یافت نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «دکتر شهرام موحدی» در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: بهداشت در جامعه دامی یعنی بهداشت در جامعه انسانی و یکی از دلایل اهمیت این مسئله هم‌پوشانی سلامت انسان‌ها و حیوانات در بسیاری از موارد است.

وی افزود: واکسیناسیون دام در اواخر اسفند و اوایل فروردین‌ماه باید انجام شود اما در بسیاری از اوقات زمان واکسن دام رد می‌شود، زمانی که اعتبار در زمان مناسب نباشد، پس از آن حتی با چند برابر آن هزینه نیز هیچ ثمری ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان درخصوص ابتلای تعداد زیادی از مردم شهر اصفهان به سالک تصریح کرد:  مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد مانند بیماری نهفته در شیر یا ماهی قزل‌آلا یا ده‌ها نمونه دیگر اما چون ناپیدا است، صدای اعتراضی را به همراه ندارد و برخی از بیماری‌ها مانند سالک ممکن است واکنش‌های زیادی را از سوی مردم درپی داشته باشد.

وی اضافه کرد: حدودا هزار و ۷۰۰ عامل عفونی در انسان وجود دارد که بیش از نیمی از آن قابل انتقال از دام به انسان است، معمولا صعب العلاج‌ترین و کشنده‌ترین بیماری در این دسته قرار دارد، هاری، سالک، جنون گاوی، آنفولانزای پرندگان و بسیاری بیماری‌های دیگر هستند که در دسته بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان قرار می‌گیرند.

موحدی با اشاره به تفکر غلط در خصوص برخورد با سگ‌های ولگرد در سطح شهر، خاطر نشان کرد: باید مکان‌هایی وجود داشته باشد که سگ‌ها زنده‌گیری و در آنجا جراحی و تیمار شود و نیز در نهایت وارد محیط زیست شود زیرا اگر این حیوانات رها نشوند مابقی سگ‌ها بیشتر غذا خورده و توله آوری بیشتری می‌کنند.

وی درخصوص بازرسی‌های سازمان دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: در نتیجه بازرسی از کشتارگاه‌های سطح استان، از ابتدای سال از ورود ۱۱۰ تن گوشت و فراورده‌های گوشتی به چرخه توزیع و تحمیل هزینه‌های بسیار به حوزه درمان جلوگیری شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه دامپزشکی متولی کشتارگاه‌های دارای مجوز بوده که در این کشتارگاه‌ها موردی درخصوص ذبح الاغ یافت نشده است، تصریح کرد: بارها هشدار داده‌ایم که ذبح دام خارج از کشتارگاه تخلف بوده و نیازمند آن هستیم که در صورت مشاهده چنین امری، حتما از طریق سامانه ۱۵۱۲ به سازمان دامپزشکی اطلاع داده شود.

وی در خصوص فیلمی چندی پیش در فضای مجازی با موضوع ذبح الاغ در یکی از باغ‌های فلاورجان منتشر شد، توضیح داد: با همکاری دستگاه‌های دیگر این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت متوجه شدیم درجای دیگری الاغ‌ها کشتار شده و به باغ آورده شده بودند.

موحدی خطاب به کسانی که چنین فیلم‌هایی را منتشر می‌کنند گفت: در صورت مشاهده تخلف باید اطلاع‌رسانی درست صورت پذیرد نه اینکه باعث تشویش اذهان عمومی شود زیرا مردم نیازمند آرامش فکری هستند اما اگر فردی از مسیر قانونی این اطلاع‌رسانی انجام داد و نتیجه‌ای نگرفت، بازتاب آن را در شبکه‌های مجازی منتشر کند.

وی بیان کرد: احداث کشتارگاه برعهده شهرداری یا بخش خصوصی است و برای بخش خصوصی سودآوری کافی ندارد زیرا یک کشتارگاه سرمایه‌ای بین ۱۵۰ میلیارد تا ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد؛ بنابراین کشتارگاه‌ها منطقه‌ای که فرآورده‌های آن در شهرهای اطراف توزیع می‌شود، می‌تواند جایگزین مناسبی برای ایجاد کشتارگاه‌های متعدد باشد.


 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
وای بر نظارت
غریب اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
این زبون بسته ها رو جای دیگه میکشن و بعد برای بد نام کردن دوستان خدوم دامپزشکی میبرن توی باغ و بعد برای تشویش اذهان عمومی عکس و فیلم تهیه میکن و دست استکبار این بار از آستین ذابحین بی هویت بیرون میزنه و یک اداره کل و .... زیر سوال میبرن... این یکی از مصادیق ناجوانمردانه در حق اون الاغ ها است که به طرز بی رحمانه ایی کشته شدن و مورد سو استفاده قرار میدهند
خلاصه هیچکس در این امور مقصر نیست الا دامپزشکی!!!!!! نه استانداری و نه شورای شهر و نه شهرداری و نه ..... فقط الاغها مقصر هستند که اجازه دادن سرشان بریده شود
......................
یا علی.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
مگه دامپزشکی پلیسه؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
تو این شهرستان خصوصا شهر قهدریجان نژاد سگ خاصی بنام خودشون معروف شده تو کشور که تجارت پر سودی هم برای یکسری افراد ایجاد کرده . کافیه یه سرچ تو اینترنت بنام سگ قهدریجان کنید. برای تامین خوراک این سگها هم افرادی اقدام به ذبح الاغ میکنند و بطور محسوس هم فقط برای مصرف سگها توزیع میکنند.اتفاقا بخاطر حساسسیت دامپزشکی هم اقدام به این کار میکنند چون قبلا به کشتارگاه مراجعه میکردند و از زایعات کشتارگاهو اندامهای حذفی برای سگاشون استفاده میکردند و چون الان دیگه بخاطر نظارت بیشتر در کشتارگاها چیزی گیرشون نمیاد مجبور به کشتار الاغ برای خوراک سگاشون میکنند.که اینم حتما فردا حامیان حقوق حیوانات میفهمن و صداشون در میاد
ناشناس
|
France
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
0
0
مهم نیست که کجا کشته شدن، اون آقا که نوشته «دوستان خدوم دامپزشکی ...»، معلومه که از منافع خود و اداره اش دفاع می کنه نه از منافع ملت بیچاره.
مهم این است چرا مردم به جایی رسیده اند که به گوشت الاغ روی آورده اند؟ چرا هر کسی سعی می کنه تقصیر را از خود به گردن دیگری بیندازه. ما همه باید مسوول باشیم. آون آقا نوشته «ست استکبار این بار از آستین ذابحین بی هویت بیرون میزنه». معلومه از مرحله پرته یا حال مردم را نمی دونه. ای کاش کسی دلش به حال مردمی می سوخت که حتی گوشت الاغ هم گیر نمیارن بخورند. فکر می کنید گوشت این الاغ ها را مجانی میدن؟ گوشت این الاغ ها به نرخ گوشت بره به مردم بی گناه فروخته میشه، که فردا با هزار بیماری سرطان و غیره مبتلا بشن. خدایا خودت کمک کن.
نظر شما
ادامه