کد خبر: ۴۶۴۱۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در دیدار با نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بر سر موضوعات مختلف مرتبط با دامپزشکی به گفتگو پرداخت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه، «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل و «مهندس کوروش دهقان» مسئول حراست اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با همراهی «دکتر علیرضا لارابی» رئیس شبکه دامپزشکی شاهین شهر و میمه و «دکتر مجید فلسفی منش» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار با حضور در دفتر نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بر سر موضوعات مختلف مرتبط با دامپزشکی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

دکتر شهرام موحدی در شروع این گفتگو با اشاره به حمایت و همراهی نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از اهداف و اقدامات دامپزشکی در سراسر استان، ضمن قدردانی از آنان، این تعامل را گامی مثبت در راستای ارتقاء وضیعت بهداشت و سلامت جامعه برشمرد و اذعان داشت: تحقق اهداف سلامت یکی از اصلی ترین شاخص های توسعه پایدار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی با تشریح مختصری از وظایف و عملکرد گسترده دامپزشکی در حوزه بهداشت و سلامت دام، پیشگیری از بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و دام و تامین امنیت غذایی از مزرعه تا سفره، درادامه آماری از میزان جمعیت دامی استان در حوزه های دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل، همچنین وجود تعداد کثیری از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی و کارخانه های تولید خوراک دام و طیور، میزان سالیانه صادرات ازاستان به کشورهای دیگر را ارائه داد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه بخشی اعظم از نیروهای استخدامی سازمان دامپزشکی کشور در حوزه بهداشت و سلامت جامعه، درخط مقدم پیشگیری از بیماری ها در مناطق سخت و دشوار فعالیت می نمایند، خواستار توجه جدی نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان کشوری در راستای ارتقاء جایگاه و بهره مندی کارکنان این نهاد خدمت رسان شد.

سپس رؤسای شبکه های دامپزشکی شهرستان های شاهین شهرومیمه و برخوار نیز با ارائه گزارشی ازعملکرد دامپزشکی در شهرستان خود از ابتدای سال جاری تا کنون در ادامه مشکلات و دغدغه های حوزه کاری خود را درنیل به اهداف و خدمت به مردم با نماینده شهرستان درمیان گذاشتند.

در پایان «حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهرومیمه و برخوار و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ضمن بر شمردن اهمیت وظایف خطیر دامپزشکی در جهت سلامت عمومی هم وطنان در ادامه از زحمات کارکنان خدوم و گمنام این نهاد در دستیابی به دستاوردهای گرانقدر در آستانه 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی نمود و اظهار داشت: فعالیت های شبانه روزی کارکنان دامپزشکی در حوزه سلامت به ویژه در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری های مشترک و همچنین نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی در بسیاری موارد پنهان و مغفول مانده است، که نیاز است مسئولین امر به این بخش توجه بیشتر و شایسته تری داشته باشند.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
چه فایده همش حرف حرف حرف پس که عملی در جهت بهبود معیشت کارکنان انجام میدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
احسنت و با تشکر از جناب آقای دکتر شهرام موحدی!

تاکید و پررنگ کزدن جنبه های سازمان دامپزشکی در حفظ بهداشت و سلامت مردم، برای همگان قابل فهم تر است و قطعا و بدون شک هم زمان بیشترین سود و منفعت آن متوجه دامداران به دلیل کنترل عوامل بیماریزا و حذف افراد غیرمجاز و بی کیفیت از صحنه بهداشت و درمان دام های آنها خواهد شد.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
باید تعرفه های دامپزشکی 10برابر بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
اولا 10 برابر شدن تعرفه ها را دامداران توانایی ندارند و بر نخواهند تافت
دوم اینکه برای رونق دامپروری و جلوگیری از ورشکست شدن آنها، بایستی امکان صادرات قانونی دام های اخته پرواری به بازارهای منطقه فراهم شود و گرنه مردم شاید به علت کاهش قدرت خرید هر ماه یک بار هم نتوانند گوشت قرمز کیلویی 85 هزار تومان را بخرند. این شرایط تهدیدی جدی برای ادامه حیات دامپروری کشور است!

وزارت جهادکشاورزی به جای دادن یارانه دلار گران قیمت
به دلالان گردن کلفت رانت خوار، آن را صرف خرید گوشت به قیمت تمام شده از خود دامداران و توزیع آن به شکل سهمیه بندی با قیمت ارزان بین کارگران و کارمندان جزء نماید!

و گرنه توزیع مقداری دانه جو و سبوس یارانه ای مشکل دامداران را در این دهها سال گذشته نتوانسته حل کند و نخواهد کرد! فقط جیب گشاد دلالان را بیشتر پر می کند!

این بهترین روش است که اگر اجرایی شود سازمان دامپزشکی
به نحو بسیار مطلوب تری می تواند زنجیره سلامت غذایی و زئونوزها را کنترل کند.

ولی اگر مافیای واردات گوشت همچنان بر واردات گوشت مصر باشد، واردات دام نر سالم قرنطینه و مایه کوبی شده در کشور مبدا و کشتار بلافاصله آن در کشتارگاه پیشرفته بندر مرزی دورافتاده ایرانی، بیشتر از واردات گوشت منجمد به نفع مصالح کشور است.
ناشناس
|
Romania
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
فقط حرف حرف حرف
نظر شما
ادامه