کد خبر: ۴۶۵۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به نوسانات نرخ ارز، تولید و فروش واکسن طیور نیز افزایش یافته است و متقاضیان بیشتری به موسسه روی آورده اند، گفت: در سال جاری (تا پایان آذرماه) با توجه به افزایش تقاضا در بخش طیور نسبت به سال گذشته، در مجموع ۳۰۰ میلیون دز بیشتر واکسن در موسسه تولید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر علی اسحاقی» اظهار کرد: با وجود بالا رفتن تقاضا در بخش واکسن های انسانی و دامی، اما بیشترین افزایش تولید را در بخش واکسن های طیور شاهد بودیم.

اسحاقی با بیان اینکه بخشی از واکسن دام به طور مستقیم به سازمان دامپزشکی فروخته می شود، گفت: تاکنون و براساس جدول زمانبندی ۸۰ درصد واکسن مورد نیاز سازمان دامپزشکی تحویل شده است.

وی افزود: بخش دیگری از واکسن دامی نیز به توزیع کنندگان تحت نظارت سازمان دامپزشکی فروخته می شود. موسسه رازی می تواند ۷۵ درصد نیاز بازار در بخش طیور را پوشش دهد.

رییس موسسه رازی با اشاره به اینکه اینکه از اردیبهشت ماه سال جاری مواد اولیه مورد نیاز تولید را تامین کردیم، گفت: تا دو سال آینده مشکلی برای تامین مواد اولیه تولید واکسن در موسسه نخواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر موسسه ۱۱ واکسن انسانی، ۲۵ واکسن در بخش دام و فرآورده های دیگر مانند آنتی ژن و ۱۵ واکسن طیور تولید می کند.

رییس موسسه رازی واکسن های انسانی و دامی تولیدشده توسط موسسه رازی را تامین کننده نیاز کشور دانست و تصریح کرد: در این بخش های نیازی به واردات نیست و حتی ظرفیت تولید موسسه بیش از نیاز کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنوع مصرف واکسن ها در بخش طیور بسیار زیاد است، اما ۱۵ واکسن تولید شده توسط موسسه رازی می تواند ۷۵ درصد نیاز بازار را پوشش دهد.

اسحاقی گفت: میزان نیاز بخش طیور به این ۱۵ واکسن حدود ۷ تا ۸ میلیارد دز است اما با توجه به واردات و بازار رقابتی این حوزه، موسسه رازی حدود ۲ میلیارد دز واکسن طیور (۲۴، ۲۵ درصد) تولید می کند.

وی افزود: بر اساس قانون واردات واکسن های طیور آزاد است و موسسه هم رقابتی در بازار عمل می کند. دو واکسن طیور از سال آینده وارد بازار می شود.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی جایگاه این موسسه را در زمینه پژوهش ویژه توصیف کرد و گفت: موسسه توانسته است در بخش تحقیق و توسعه ارتباط میان صنعت و دانشگاه را برقرار کند.

وی افزود: تحقیقات درباره ارائه فرآورده های جدید رفع مشکلات آنها در صورت گزارش در دستور کار موسسه قرار دارد.

اسحاقی گفت: در موسسه رازی بخشی به تحقیقات دامپزشکی اختصاص دارد که بر بیماری های مختلف به ویژه بیماری های مشترک بین انسان و دام متمرکز است.

رییس موسسه رازی گفت: سال آینده دو واکسن سه گانه طیور با نام های «آنفلوانزا نیوکاسل گامبورو» و «آنفلوانزا نیوکاسل برونشیت» را وارد بازار می کنیم.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
India
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
واکسن انترو کمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
نمیدونم کی هستی ولی هرجا کلمه واکسن هست میای مینویسی انترو کمه
نظر شما
ادامه