کد خبر: ۴۶۸۳۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دكتر مجید محمدیان» افزود: کارهای اداری جذب این افراد در حال انجام است که به زودی تزریق می‌شوند؛ یعنی هر مرکز بسته به تراکم واحدهای تحت نظارت، حدود ۷ نفر نیرو می‌گیرد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: بعد از تصمیم‌گیری در خصوص تقسیم تهران به چند منطقه برای پوشش بهتر مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، حالا این تجربه موفق قرار است برای دامپزشکی رقم بخورد.

«دكتر مجید محمدیان» رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران در گفت‌وگو با پایگاه خبری حکیم مهر، می‌گوید که برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم با فرماندار شهرستان  و معاون برنامه‌ریزی ایشان و مدیركل دامپزشكی استان انجام شده و به زودی فعالیت مركز دامپزشكی شرق تهران، کلید می‌خورد. از نظر دکتر محمدیان، این تقسیم‌بندی باعث افزایش کیفیت کار و کاهش زمان رسیدگی به شکایات می‌شود.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، جزئیات تقسیم تهران به ۴ منطقه دامپزشکی، چیست؟

گستردگی زیاد فعالیتهای نظارتی دامپزشكی شهرتهران در حوزه های مختلف به ویژه در امر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، قرنطینه، تشخیص و درمان و سایر حوزه ها و لزوم به اعمال نظارت های بهداشتی دقیق، جدی و سریع ازمهمترین دلائل این تقسیم بندی هست. 

یکی از مهمترین کارهایی که از بدو شروع مسئولیت اینجانب در شبکه دامپزشکی تهران در دستور كار قرار گرفته است، بحث تقسیم اداره دامپزشکی شهر تهران به ۴ مرکز شمال، جنوب، غرب و شرق است. اداره مرکزی ما در غرب تهران است و بعد مسافتی آن با شرق یا جنوب تهران، باعث می‌شود که رسیدگی سریع به شکایات مردمی که یکی از مهمترین موضوعات کاری ما در اداره دامپزشکی شهر تهران است، با آن کیفیت و کمیت خاص انجام نشود.

با اجرای این طرح انجام بازدیدهای دوره ای از واحدهای تحت نظارت در بعد كمیت و كیفیت بیشتر خواهد شد.

حکیم مهر: انجام این کار از نظر تقسیمات اداری کشور، مانعی نداشت؟

برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم با فرماندار شهرستان و معاون برنامه‌ریزی ایشان انجام شد. از حدود دو ماه پیش و با برگزاری اولین جلسه شورای كشاورزی فرمانداری تهران و مصوب نمودن تقسیم دامپزشكی شهرتهران به ۴ مرکز دامپزشکی در دستور كار قرارگرفته و با ارایه طرح توجیهی و آمار تفكیكی واحدهای تحت نظارت هر مركز در جلسات بعدی شورای كشاورزی و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، استارت کار از شرق تهران زده می‌شود.

حکیم مهر:‌ آیا ساختمان جداگانه برای این ۴ مرکز در نظر گرفته شده است؟

بله. نیرو، خودرو و امکانات برای این مراکز به شکل جداگانه پیش‌بینی شده است. البته همه این مراکز زیر نظر اداره دامپزشکی مرکزی تهران کار می‌کنند، اما مثلا اداره شرق تهران، مناطق ۱۳ ، ۱۴، ۱۵ ، ۴ و ۸ را پوشش می‌دهد. نیروها در همان منطقه با محوریت شرق تهران مستقر می‌شوند.

حکیم مهر: مهمترین مزیت این تقسیم‌بندی چیست؟

شهر تهران دارای حساسیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی خاصی است كه باعث شده وظیفه دامپزشكی شهر تهران را نسبت به سایر ادارات دامپزشكی شهرستان ها بیشتر نماید و این مسئولیت سنگین و حساس در ارتقای سطح كیفی و بهداشتی فراورده های خام دامی كه بر اساس قوانین موجود جزو یكی از وظائف سازمان دامپزشكی می باشد، از دلایل ایجاد تقسیم بندی بوده است.

این تقسیم‌بندی باعث می‌شود که اولا کیفیت کار بالاتر برود؛ دوم اینکه زمان رسیدگی به شکایات خیلی کمتر می‌شود؛ از خیلی هزینه‌ها جلوگیری می‌شود و باعث می‌شود که نیروها در دسترس باشند؛ اگر هم تخلفی انجام شود، نیروها در همان منطقه بومی مستقر هستند.

حکیم مهر: آیا مدیران این مناطق از سوی شما انتخاب می‌شوند؟

بله. بنده با هماهنگی مدیركل استان مسئول انتخاب این افراد هستم و نیروها را تزریق می‌کنم. فرمانداری نیز اداره را مجهز و امکانات را به ما می‌دهد. فضای اداری از سرای محلات شهرداری‌ها  وسایر دستگاهها گرفته می‌شود و تامین نیرو و خودرو توسط اداره كل دامپزشكی استان انجام می‌شود.

حکیم مهر:‌ آیا قراردادی با شهرداری منعقد کرده‌اید؟

صورتجلسه کردیم که طبق آن فضای اداری به مدت ۳ سال از شهرداری تحویل گرفته می‌شود تا چارت سازمانی آن مصوب شود. جناب آقای مهندس ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز ما را حمایت می‌کنند که این مساله در سال‌های آینده به‌عنوان یک چارت اداری دیده شود؛ یعنی در قانون برای آن بودجه و ردیف تعیین می‌شود که چارت اداری خاص خود را پیدا ‌کند.

حکیم مهر‌:‌ آیا این اتفاق برای اولین‌بار بوده است؟

بله. در شهر تهران اصلا رخ نداده.

حکیم مهر: البته در در سایر حوزه‌ها نمونه‌هایی از آن وجود دارد.

بله. ما شبکه‌های بهداشت و درمان را داریم که آنها هم در مراکز شمال، جنوب، شرق و غرب فعال هستند. شبکه‌های بهداشت سالیان درازی است که این تقسیم‌بندی‌ها را انجام داده‌اند.

حکیم مهر: به نظر شما تجربه آنها موفق بوده است؟

بله. در بحث رسیدگی، ارتقای کیفیت و کمیت کار واقعا موفق بوده‌اند. ما هم همین مسائل را برنامه‌ریزی کردیم.

حکیم مهر: فرمودید تامین نیرو با شبکه تهران است. از نیروهای خودتان استفاده می‌کنید یا نیروی جدید جذب می‌کنید؟

یک مقدار از نیروهای خودمان است و تعدادی هم استان به ما می‌دهد. یکی از حمایت‌های جناب ترکی از ما همین است که ایشان ردیف استخدامی برای ما باز کنند. طبق آخرین جلسه‌ای که با مدیر کل داشتم، کارهای اداری جذب ۳۰ نفر نیرو برای این ۴ مرکز در حال انجام است که به زودی تزریق می‌شوند. یعنی هر مرکز بسته به تراکم واحدهای تحت نظارت، حدود ۷ نفر نیرو می‌گیرد. این از کارهای خوبی است که انجام شده و امیدواریم برکات آن دیده شود.

در پایان وظیفه هست از جناب آقای دكتر واعظی مدیركل دامپزشكی استان تهران كه توجه و نگاه خاص به دامپزشكی شهر تهران دارند، تشكر ویژه داشته باشم و همچنین از معاون استاندار و فرماندار تهران به ویژه از جناب آقای دكتر اسماعیل راد معاون برنامه ریزی فرماندار و همچنین مدیریت جهاد كشاورزی شهر تهران در حمایت های وافری كه از اداره دامپزشكی شهر تهران دارند، تشكر نمایم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.
 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
1
دانشگاه آزاد ۴۰۰۰, ۴۰۰۰ برمیداره، جذب ۴۰ تا ۴۰ تا، .................... ‌از سازمان نظام دامپزشکی انتظار دارم فقط به ۵۰۰ نفر در سال طبق اعلام نیاز کنکور سراسری شماره نظام دامپزشکی بده و استخدامها منوط به شماره نظام دامپزشکی بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
1
فک کنم اولین نفر به فهرست این جمع خودم باشم!ج...انشالله بزودی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
وای نه بابا
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
1
اساس این موضوع حتی در اختیار مدیر کل استان نیست چه رسد به رییس یک شبکه !!!
.................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
1
شتر در خواب بیند پنبه دانه!!گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری!!!این آشی هستش که آقایون واسه پذیرش بیش از ظرفیت دامپزشکی واسه همه پختن و طبق همین پذیرش که هیچ کس جلوشو نتونست بگیره، اخذ شماره نظام هم قدرت جلوگیری شو ندارن یعنی نمیتونن.به همین خیال روزگار خوش کنید تا این گذر عمر فقط بگذرد
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
1
با سلام برای بالابردن کیفیت نظارتهای بهداشتی و اشتغالزایی موثر است ان شاا... عملی شود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
با سلام و خسته نباشيد به همه كساني كه مانند دكتر محمديان پاي كار هستند و در پيشبرد اهداف سازمان تلاش ميكنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
0
0
این کار 4 سال طول میکشه با وضعیتی که دامپزشکی استان تهران داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
همش ............ه رفتم اداره کل پیگیر شدم هیچ کس از این مورد اطلاعی نداره اونی هم که اطلاع داشت گفت نه بابا اصلا از این خبرا نیست استخدامی در کار نیست اونم۳۰ نفففففر
نظر شما
ادامه