کد خبر: ۴۶۹۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر قاسم رضاییان‌زاده» افزود: شیوه‌نامه جدیدی برای دسترسی تولیدکنندگان محصولات دام، طیور و آبزیان به مواد اولیه تدوین شده است که تا یک ماه آینده ابلاغ می‌شود ...
 
 

حکیم مهر: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، سال ۹۷ را سال سخت در تامین مواد اولیه برشمرد و گفت: با توجه به دشواری هایی که در مواجهه با تحریم ها داشتیم اما با تدوین دستورالعمل هایی مانند ثبت و تولید همزمان واکسن و داروهای دامپزشکی، تحریم ها را به فرصت تبدیل کردیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر قاسم رضاییان زاده» در نشست خبری رییس سازمان دامپزشکی، اظهار کرد: برای دسترسی تولیدکنندگان محصولات دام، طیور و آبزیان به مواد اولیه، شیوه نامه جدیدی تدوین شده است که تا یک ماه آینده ابلاغ می شود.

وی گفت: دستورالعمل جدید ثبت و تولید واکسن و دارو نیز در حال تدوین است و اکنون ۹۵ درصد واکسن های دامی، ۳۵ درصد واکسن طیور و ۹۵ درصد داروهای دام، طیور و آبزیان از طریق تولید داخلی تامین می شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، تصریح کرد: با اینکه، کمابیش مواد اولیه برخی واکسن و داروهای دامی از خارج تامین می شود اما سازمان دامپزشکی کشور توانسته است این مواد را برای امسال به خوبی تامین کند.

رضاییان زاده، سازمان دامپزشکی کشور را حامی تولید داخل و کارخانجات ملی تولید واکسن و دارو اعلام و اظهار کرد: دستورالعمل ثبت و تولید همزمان و قراردادی و تحت لیسانس نیز در دست تدوین است.

وی ادامه داد: صددرصد فعالیت های درمان و خدمات دامپزشکی در کشور، توسط بخش خصوصی ارایه می شود، چنانچه در دورترین نقاط مرزی کشور نیز این خدمات توسط بخش خصوصی انجام می شود که گام موفقیت آمیزی در واگذاری برخی وظایف به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور همچنین به راه اندازی ۳۰ آزمایشگاه مجهز، هشت آزمایشگاه ملی و منطقه ای، ۱۲۰ آزمایشگاه دولتی و خصوصی وابسته به دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: تشخیص و درمان بیماری ها، کنترل کیفی داروها و مواد بیولوژیک و پایش باقیمانده های دارویی و سموم از جمله دستاوردهای این سازمان در چهار دهه اخیر است .

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
امان از تدوین شیوه نامه . شیوه نامه پشت شیوه نامه . اینا همش انتقاداز تعدد شیوه نامه و بخشنامه داشتن . الان‌هر هفته یه شیوه نامه تدوین میشه . چه خبره بابا . مگه مقاله isi هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
دکتران دامپزشک رو سر در گم نکنین
مسئول فنی دارویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
1
"دستورالعمل ثبت و تولید همزمان و قراردادی و تحت لیسانس نیز در دست تدوین است"!!!
صبح بخیر آقای دکتر! چهار دهه اخیر همه چی خوب! شما عالی!
نظر شما
ادامه