کد خبر: ۴۸۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر


شیوع آنفلوانزای پرندگان در سال های 2016 و 2017، بیشترین خسارت را به تولیدکنندگان ایتالیایی در میان کشورهای اروپایی وارد کرد و حدود 2.7 میلیون پرنده بومی در 83 مزرعه پرورش به این ویروس مبتلا شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، با وجود اینکه ایتالیا بیشترین خسارت را با شیوع آنفلوانزای پرندگان متحمل شد، اما استراتژی های موثرتری را برای کنترل بیماری در شرایط مشابه گسترش داده است.

براساس این گزارش، در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، بیش از ۱۲۰۰ شیوع آنفولانزای پرندگان در اروپا رخ داده است که منجر به از بین رفتن تعداد زیادی پرنده و خسارت های اقتصادی قابل توجهی شده است. این ویروس در ابتدا توسط پرندگان وحشی گسترش یافت و صدها مورد ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در سرتاسر قاره اروپا گزارش شد.

براساس گزارش یکی از مقامات بهداشت عمومی ایتالیا، شیوع آنفلوانزای پرندگان بر تولیدکنندگان این کشور بسیار اثر گذاشت. شیوع آنفلوانزا در دو موج اپیدمیکی متمایز رخ داد؛ اولین شیوع بین ماه های دسامبر ۲۰۱۶ و می ۲۰۱۷ و دومین دوره بین ماه های جون و دسامبر ۲۰۱۷ بود.

گردش ویروس در موج دوم اپیدمی شدن شدیدتر بود و منجر به ۶۷ شیوع در مزارع پرورش طیور شد. حدود ۸۰ درصد از تمام موارد ثبت شده ابتلا به این ویروس در پرندگان بومی بوده است.

گزارش ها نشان می دهد، کنترل این ویروس حدود ۴۰ میلیون یورو برای این کشور هزینه داشته است.

با هدف بهبود مدیریت بیماری های اپیدمیکی در آینده، گروهی از محققان انیستیو تحقیقاتی IZSVe ایتالیا، متشکل از اپیدمیولوژیست ها و ویروس شناسان، رویکردهایی را برای ردیابی بیماری در مزارع پرورش و تغییر مجدد استراتژی های مهارتی تعیین کردند.

اطلاعات جمع آوری شده در مزارع از طریق بررسی های اپیدمیولوژیک (برای نمونه گونه های تحت تاثیر قرار، موقعیت جغرافیایی، جابه جایی های افراد، حیوانات و وسایل نقلیه و ویژگی های محیطی) با نتایج تجزیه و تحلیل ژنوم، برای ارزیابی وضعیت اپیدمیولوژیک و شناسایی نحوه گسترش ویروس مورد استفاده قرار گرفتند.

در مجموع، این تجزیه و تحلیل ها با توجه به محدودیت زمان و اقدامات ضروری در زمان شیوع، پس از پایان آن انجام می شود. اما در این مورد، مسیرهای احتمالی گسترش بیماری شناسایی شناسایی و تایید شدند.

این اقدام برای مقامات بسیار حائز اهمیت است تا با اطلاعات به دست آمده از اقدامات پیشگیرانه مناسب برای مهار بیماری و جلوگیری از گسترش آن انجام دهند.

منبع: Poultry world



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
تیتر انتخاب شده اشتباه است!!!

زیرا بلافاصله نوشته شده است که ایتالیا که در آن سازمان دامپزشکی زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت است در شرایط مشابه استراتژی موثرتری را برای کنترل آنفلوانزای پرندگان گسترش داده است!
نظر شما
ادامه